טהרת המשפחה

"הרגשתי שמצוות הטהרה הצילה את חיי"

יעל החלה להקפיד על שמירת טהרה, ושבוע לאחר מכן ניצלה בנס מתאונת דרכים קטלנית. "אני מרגישה שמצוות הטהרה הצילה את חיי", היא מספרת. לקרוא ולהתרגש

אא

את הרגע שבו ציווחו הצמיגים על הכביש יעל לא תשכח לעולם. גם לא את החבטה העזה ואת הזכוכיות שהתנפצו על פניה. היה זה כאשר היא נסעה יחד עם בעלה בנתיבי איילון לכיוון תל אביב. הבעל ניסה לעקוף את המשאית שנסעה מימינו, אך נהג המשאית לא הבחין בו, הוא סטה מעט שמאלה והרכב נכנס בו בחוזקה.

בשיחה שאנו מקיימים עם יעל, היא מספרת על כך שהרכב שלהם הועף אל מעבר למעקה הבטיחות. "זה היה נורא", היא נזכרת בדמעות, "השתרר רגע של שקט, ורק אחר כך קלטתי את גודל הנס, כי הבנתי שיצאתי מהתאונה הזו שלמה לגמרי, אפילו ללא שריטה. גם בעלי היה נראה בסדר, אומנם הוא גנח מכאבים, אבל הבנתי שזהו דווקא סימן חיובי, כי זה מוכיח שהוא בהכרה ומתפקד".

לדבריה, בתוך דקות ספורות הגיע למקום אמבולנס ופינה את שניהם לבית החולים. היא שוחררה מיד, ואילו הבעל שוחרר כעבור כמה שעות עם מכות יבשות. "היה זה נס אמתי, כי הרגשתי איך שהשם שמר עלינו וממש היה אתנו, הרופאים אפילו אמרו שבעלי לא יזדקק לפיזיותרפיה. ממש שום דבר", היא מספרת.

ואז, בצאתה מבית החולים צלצל הטלפון הנייד שלה. על הקו הייתה צילה, מתנדבת במחלקת 'מתחברות' של ארגון 'הידברות'. צילה שוחחה אתה בדיוק שבוע קודם לכן ועודדה אותה להתחיל לשמור על טהרת המשפחה, זאת למרות שמעולם קודם לכן יעל לא הקפידה על כך.

כעת צילה הופתעה כשיעל פרצה בבכי. "פתאום קישרתי בין הדברים", מסבירה יעל, "רק אז קלטתי שמצוות הטהרה שקיבלתי על עצמי לפני שבוע בדיוק היא זו ששמרה עלינו בתאונה הנוראה הזו והגנה עלינו מכל רע". 

ומתברר כי זהו אינו סוף הסיפור. יעל מציינת כי בעקבות השמירה על הטהרה היא מצאה את עצמה מתחזקת גם בנושאים נוספים כמו הדלקת נרות שבת והתקנת מזוזות בבית, ובעלה אפילו החל להניח תפילין. "הדבר שהיה לי הכי קשה הוא שמירת שבת", היא מודה, "מכיוון שמתוקף עבודתי במפעל שעובד 24 שעות ביממה היו משמרות בהן נאלצתי לעבוד בשבתות. כך יצא שהייתי שומרת שתי שבתות, ובשבת השלישית יוצאת לעבוד וחוזר חלילה. הרגשתי שאני חיה בשקר, לא אהבתי את זה".

כחודשיים לאחר מכן נודע לה על כך שהיא זכתה להיכנס להריון. "הטלפון הראשון שעשיתי היה למתנדבת של 'הידברות'", היא מספרת, "כל כך התרגשתי מזה שאנו עומדים להביא ילד לעולם. באותה שיחה גם הודעתי לה באופן ספונטאני על כך שאני מתחילה לשמור שבת, ובעקבות כך גם הורדתי שעות מהעבודה, זה היה טבעי מבחינתי, הרגשתי שאי אפשר אחרת".

בימים אלו יעל כבר נכנסת לחודש התשיעי להריונה ומצפה בהתרגשות להולדת בנה הבכור. "זהו ילד שמגיע עם כל כך הרבה קדושה וטהרה", היא מסבירה, "זהו לא ילד שלי, אלא ילד של הקב"ה".

מח' מתחברות – טהרת המשפחה לפניות, הכוונה וייעוץ: 02-6301516, מייל mit@htv.co.il

תגיות:טהרההשגחה פרטיתטהרת המשפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה