אביגיל מייזליק

"לא באתי לסדר לך את הבית, באתי לסדר לך את הראש"

"מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד הייתי 'בלגניסטית'. כשהתחתנתי, הבעיה המשיכה יחד איתי לתוך חיי הנישואין שלי. כמה כספים הוצאתי על דברים שנאבדו, כמה דברים שהייתי צריכה לעשות שכחתי, עד שנתקלתי במודעה ההיא בעיתון" – אביגיל מייזליק בטור מיוחד לכל עקרות הבית המיואשות, בתוספת כמה מתכונים מדהימים לשבת

אא

"שלום אביגיל, יש לי בשבילך גם סיפור וגם מתכונים, למרות שאת לא מכירה אותי...", כך התחילה שיחת הטלפון ששימחה וסקרנה אותי מאד. "קוראים לי מרים ואני גרה בבני ברק. אני לא חושבת שאני בן אדם מיוחד, ממש כמו כולם, אבל רציתי לספר לך על משהו מאד משמח שקרה לי, ונראה לי שאת במיוחד תוכלי להבין אותו.

"מאז שאני זוכרת את עצמי תמיד הייתי 'בלגניסטית'. עוד בתור ילדה בכיתה, תמיד המורות היו מעירות לי, למרות שהייתי תלמידה מאד טובה - אבל הנושא של סדר וארגון המחברות תמיד קיבל ציון נמוך. גם אחיותיי היו רבות איתי על זה ואמא שלי, שהייתה באמת נהדרת, ניסתה בכל דרך אפשרית לעזור, אבל שום דבר לא הצליח להחזיק מעמד. בכל פעם הייתי מחליטה שזהו, מעכשיו אני משתנה, וניסיתי באמת בכל ליבי לשנות כיוון ולנהוג אחרת. הייתי מצליחה קצת, ושוב חוזרת 'לסורי'. ועוד קצת מנסה ושוב נופלת. הבלגן שלי לא היה רק בחפצים, הוא היה גם בראש. כל הזמן הייתי שוכחת היכן הנחתי את הדברים שלי, וסבלתי מכך רבות. כולם קראו לי 'הפרופסור המפוזר', ונתנו לי להבין שאם רק הייתי רוצה - הייתי משתנה, וכנראה משהו לא בסדר איתי.

"כשבגרתי והתחתנתי, הבעיה המשיכה יחד איתי לתוך חיי הנישואין שלי. למזלי, קיבלתי משמיים בעל שגם הוא לא מאד מסודר, ובתחילת הנישואין עוד הצלחתי להחזיק את הבית יפה. אך עם השנים והילדים איבדתי שליטה יותר ויותר. בהתחלה הייתי מצליחה להחזיק את הבית מסודר למשך חודשים, אחר כך למשך שבועות, אחר כך למשך ימים ולבסוף הגעתי אפילו למשך שעות בודדות בלבד. אמנם זכיתי להצלחה רבה ברוך השם בתחומים אחרים בחיים, הן עם בעלי, הן בעבודה - אבל הנושא הזה של הסדר כל כך הפריע לי, ואף אחד לא הבין עד כמה. איך כל תור ב'טיפת חלב' גרם לי למצוקה נוראה, כי אין לי מושג איפה פנקס החיסונים, והייתי צריכה בשביל זה להפוך את הבית במשך חצי יום, וגם אז לא בטוח שאמצא.

"כמה כספים הוצאתי על דברים שנאבדו, כמה דברים שהייתי צריכה לעשות שכחתי, פשוט בגלל הבלגן שכאמור היה גם בראש. ובכל פעם שהייתי עוברת בבית ורואה את ערמות הבלגן זרוקות בכל מקום, והכי גרוע מבחינתי, איך גם הילדים שלי גדלים להיות מבולגנים כל כך, זה שבר אותי מאד.

"יום אחד ראיתי מודעה בעיתון, על אישה שמלמדת שיטה מיוחדת לסדר. ישר ידעתי שהמודעה הזו התפרסמה בשבילי. קבעתי איתה פגישה, ולפני שהיא הגיעה דמיינתי שתבוא איזו ירושלמית 'בעלבוסטע' כזו, עם מטפחת קשורה בקפידה, ותלמדני חכמה מאוצר הידע שחנן אותה השם. אבל השם חשב אחרת, ובמקומה נכנסה אישה ביישנית, קצת חסרת ביטחון ומאד עדינה. היא סיפרה לי שהיא הייתה יותר בלגניסטית ממני, ואת כל הניסיונות שאני עוברת היא הכירה מאד טוב מהחיים שלה. היא כל כך הבינה אותי ועודדה אותי, והסבירה לי שאנשים כמוני וכמוה פשוט יש להם איזו בעיה במוח, בעיה של הקשרים, והשיטה שהיא לימדה אותי, מאמנת את המוח לעשות את ההקשרים האלה שאצל כל האנשים המסודרים הם פשוט מובנים מאליהם.

"'לא באתי לסדר לך את הבית, באתי לסדר לך את הראש', היא אמרה. לאט לאט אנחנו עובדות ועושות מהפך בחיים שלי, ואני לא יכולה להפסיק להודות לקב"ה, שבחכמתו ידע לשלוח לי מישהי כמוני, שתתייחס אלי בגובה העיניים ולא מלמעלה, שתעודד ותנחם אותי. הבנתי שבעצם אני כמו ילד עם שרירים מנוונים, שכל הזמן צעקו עליו ואמרו לו להפעיל אותם, והוא ניסה בכל הכוח ולא הצליח, פשוט כי השריר שלו היה מנוון.

"עכשיו, עם המורה שלי, במקום לצעוק על השריר הזה או לכעוס עליו שהוא לא עובד, אנחנו פשוט מאמנים אותו, בהמון אהבה ובקצב שלו - והחיים שלי השתנו מהקצה אל הקצה!". מרים אמרה לי שלכל אורך השנים, המטבח היה מקום הנחמה שלה, כי היא יודעת לבשל מצוין, והנה דוגמא לכמה מתכונים נהדרים שהיא נתנה לי, כולם קלים, מהירים ומיוחדים מאד:

 

כנפי עוף צלויות ברוטב צ'ילי עם בטטות אפויות בתנור 

למרים יש כשרון לקחת כל מיני חומרים מוכנים כמו רוטב צ'ילי או רוטב טריאקי, לערבב אותם ולעשות בכלום זמן מתכונים מיוחדים ומדהימים. למשל העוף והבטטות האלה.

זמן הכנה: 15 ד' (+זמן צינון) |  זמן צליית הבטטות: שעה | זמן צליית הכנפיים: 30-40 ד' |  6 מנות

החומרים:

קילו כנפיים

חצי כפית אורגנו יבש

כפית פפריקה מתוקה

חצי כפית כמון טחון

2 כפות רוטב צ'ילי מתוק מוכן

2 כפות שמן זית

כף רסק עגבניות

מלח ופלפל

לבטטות:

קילו וחצי בטטות קטנות לא קלופות

רבע כוס (60 מ"ל) רוטב צ'ילי מתוק

חצי כפית חרדל (רצוי חרדל צרפתי דיז'ון עם גרגרים, אבל אפשר גם רגיל)

2 כפיות רוזמרין יבש

מלח ופלפל

אופן ההכנה:

מכינים את הכנפיים: מערבבים את כל הרכיבים פרט לכנפיים לתערובת אחת, מניחים את הכנפיים בתבנית בינונית ומורחים עליהם את הרוטב. מערבבים היטב עד שהכנפיים מצופות מכל צדדיהן ומשרים במקרר כשעתיים.

בינתיים מכינים את הבטטות: שוטפים את הבטטות, חותכים כל אחת לרבעים.

מערבבים את שאר החומרים בקערה גדולה. מוסיפים את הבטטות ומערבבים היטב עד שהן מצופות מכל צדדיהן ברוטב. מעבירים לשתי תבניות גדולות ואופים כשעה או עד שהבטטות רכות וזהובות. מומלץ לערבב מידי פעם בזמן האפייה. מוציאים את הכנפיים מהמקרר וצולים אותן בתנור בחום של 220 מעלות 30-40 ד' עד שהכנפיים מאד זהובות. מגישים יחד.

 

דג סלמון בנוסח סיני

גם המתכון הזה כל כך קל להכנה והתוצאה מיוחדת במינה.

זמן הכנה: 15 ד' |  זמן צלייה בתנור:  כעשרים ד' |   6-8 מנות ראשונות

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

החומרים:

נתח שלם של פילה סלמון 

 חצי כוס שמן זית

 כוס רוטב טריאקי

1/4 כוס יין לבן יבש 

 כפית ג'ינג'ר טרי מגורר

 3 שיני שום כתושות

אופן ההכנה:

מחממים את התנור לחום גבוה (250 מעלות צלזיוס). מניחים את נתחי הסלמון בתבנית.
מערבבים בקערית את מרכיבי הרוטב ויוצקים על נתחי הסלמון שבתבנית.
מכסים ביריעת נייר אלומיניום, ואופים כ 20 דקות בתנור (משך זמן הבישול תלוי בגודל נתחי הדגים) או עד שהדג זהוב וקפיצי למגע. מוציאים, פורסים לפרוסות ומגישים.

 

אורז עם גזר גמדי ופירות יבשים

אורז נפלא בטעם מתקתק וגוונים שונים של כתום. אם רוצים להקפיץ את האורז עוד יותר ויש לכם אירוע - נהדר לקלות פיסטוקים, לקצוץ אותם גס ולפזר על האורז המוכן.

זמן הכנה: 15 ד' | זמן בישול: 30 ד' |  4 מנות אורז

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)

החומרים:

1/2 שקית (של 800 גרם) גזר גמדי קפוא
1/3 כוס שמן זית
100  גרם משמש מיובש, חתוך לרצועות
100  גרם צימוקים כהים
2  כפיות סוכר
3 כוסות אורז
מלח, פלפל שחור
1/2  כפית קינמון
5  כוסות מים או ציר מרק עוף

אופן ההכנה:
מחממים בסיר גדול שמן, מוסיפים גזר, משמש, צימוקים וסוכר ומטגנים תוך כדי בחישה על להבה בינונית במשך 10 דקות. מוסיפים את האורז, מתבלים במלח, פלפל וקינמון ומערבבים. מוסיפים את המים או את ציר המרק, מביאים לרתיחה ומבשלים על להבה נמוכה במשך 20 דקות. מסירים מהלהבה, ממתינים 15 דקות, מערבבים ומגישים.

לרכישת ספרי המתכונים של אביגיל מייזליק, לחצו כאן.

תגיות:אביגייל מייזליקמתכונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה