חדשות כלכלה

שר האוצר: "אין מחסור בדירות, בועת הנדל"ן בישראל תתפוצץ לבסוף"

שר האוצר, משה כחלון, ממשיך להתחייב על ירידה משמעותית של מחירי הדיור כבר בתקופה הקרובה

אא

אמש (רביעי) אמר שר האוצר משה כחלון כי בועת הנדל"ן הקיימת בישראל תתפוצץ לבסוף. הדברים נאמרו בראיון שהעניק השר לערוץ 10, והיו חריפים מתמיד.

"ישנו היצע מספיק של דירות בשוק הנדל"ן", אמר כחלון, "אולם בעלי אינטרסים ממשיכים לנפח בועת ענק, ללא כל הצדקה כלכלית. יש כאן בועה, וככל שאני מתעמק יותר ואנחנו עובדים יותר, אנחנו מזהים אותה".

בהמשך הראיון הוסיף כחלון והשווה את שוק הנדל"ן למניות בבורסה. "לפני כמה שנים, שבבורסה כל אחד מאיתנו רץ לקנות מניה וידע שבעוד חצי שנה היא עולה…המגמה המשיכה עד שיום אחד אנשים הבינו שמדובר בבועה וקפצו מהגגות. זה מה שיהיה בשוק הנדל"ן", הזהיר שר האוצר.

"הבועה הזאת תתפוצץ", הוסיף. "מחירי הדיור ירדו. אני לא יודע להגיד בדיוק כמה זה ירד, אבל אין סיבה בעולם, אין מחסור בדירות. המשקיעים הפסיקו לרכוש, אנחנו רואים את הנתונים יחד. גם הזוגות הצעירים, לפי הנתונים של החודש האחרון, לא רצים לקנות. מנסים באופן מלאכותי לנפח את הבועה הזאת".

בתוך כך, בשבוע הבא צפויה לעלות לדיון בקבינט הדיור תכניתו של שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט. על פי התכנית ייבנו כ-5,000 יחידות דיור חדשות לאוכלוסייה חרדית מדי שנה במשך 3 שנים.

על פי ההצעה, המדינה תשווק קרקעות ביישוב ברוב תושביו חרדים, וכן מכרזים לקרקעות עם צביון חרדי. הדירות יתוכננו בהתאם לצרכים המאפיינים המיוחדים של האוכלוסיה. כמו כן, נקבע יעד תכנון של 6,500 יחידות דיור נוספות בשנה שיוגשו על פי צרכי האוכלוסיה החרדית.

משרד הפנים יבחן הקמת ועדות גבולות וחלוקת הכנסות בבית שמש, אלעד, רכסים וקרית יערים. גם ביישובים שמעבר לקו הירוק – מודיעין עילית, ביתר עילית ותל ציון – יפעל משרד הפנים באישור אלוף פיקוד המרכז.

נוסף על כך תיבחן הקמת אפשרות להקים את היישוב כסיף על יד ערד, ויוקם צוות לבחינת הקמת שני יישובים חדשים. הצוות יגיש את מסקנותיו בפני כחלון וגלנט בתוך חצי שנה.

תגיות:דיורמשה כחלוןשר האוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה