חדשות בארץ

ניצחון לח"כים החרדיים: טענות הרפורמים נדחו

הרפורמים טענו כי יציאת הח"כים החרדיים מדיון בזמן דבריו של נציג התנועה הייתה פוגענית, אך בוועדת האתיקה השיבו: "זהו חלק מחופש הביטוי"

אא

ועדת האתיקה של הכנסת התכנסה כדי לדון בקובלנה שהגישה התנועה הרפורמית נגד חברי הכנסת החרדיים על כך שיצאו בעת שנציג התנועה נשא דברים במהלך דיון שעסק בחוק המקוואות.

בקובלנה נטען כי התנהגות חברי הכנסת שנטשו את אולם הדיונים מבלי לשמוע את נציג הרפורמים הייתה "בלתי ראויה, פוגענית ואף מנוגדת לכללי הדמוקרטיה", אלא שוועדת האתיקה דנה בקובלנה וקבעה כי יש לדחות אותה כדי שלא לפגוע באופן בלתי סביר בחופש הביטוי ובחופש הפעולה הפוליטי והלגיטימי של חברי הכנסת.

את טענותיה ביססה ועדת האתיקה על דבריהם של הח"כים החרדיים שהסבירו את תחושותיהם נוכח דבריו של נציג התנועה הרפורמית. ח"כ אורי מקלב הסביר כי: "התנועה הרפורמית אינה עוד תנועה או זרם נוסף ביהדות, אלא היא תנועה שניתקה עצמה מהיהדות והיא מחרבת אותה. מציאותם הזרה והמנוכרת, המחריבה והכפרנית דרשה וחייבה אותנו – חברי הכנסת לתגובה חריגה וחד משמעית אשר תשלול את הלגיטימציה שהם מבקשים לקבל. יציאתם של חברי הכנסת מהדיון היא אמירה נוקבת ובלתי מתפשרת".

ח"כ יעקב אשר הוסיף כי הוא יצא מהדיון בשל "הרגשת סלידה ושאט נפש ממלחמתו של אותו אדם וחבר מרעיו, אשר נלחמים ומנסים להחדיר את דעותיהם בכל שכבות הציבור, במיוחד באלה אשר אינם שומרי מצוות, והכל כדי לטשטש את המסורת וההלכה היהודית הנהוגה מדור לדור".

כאמור, ועדת האתיקה קיבלה את דבריהם של הח"כים החרדיים ודחתה את הקובלנה שהגישה נגדם התנועה הרפורמית.

תגיות:אורי מקלבהתנועה הרפורמית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה