חדשות בארץ

חדש: רכבת ישראל תגיע לקרית שמונה ולמירון

שר התחבורה ישראל כץ אישר: מסלולה של רכבת ישראל יתארך, ויגיע לקרית שמונה, מירון וחצור הגלילית

אא

רכבת ישראל משתדרגת: השבוע אישר שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, את התוכנית להקמת קו רכבת ישיר בין כרמיאל לקרית שמונה, למירון ולחצור הגלילית "אנו גאים להביא את בשורת הרכבת לגליל, במקביל להשלמתם של פרויקטים תחבורתיים בצפון ובדרום הארץ", אמר השר כץ.

מסלולה החדש של הרכבת יהיה כזה: הקו החדש יצא מתחנת הרכבת בכרמיאל (שתיחנך ביולי 2017), ימשיך לתחנה שתוקם בצומת שבע – כשבעה קילומטרים לפני מירון.

מצומת שבע ימשיך הקו במנהרה תת קרקעית העוברת מתחת לצפת עד ראש פינה. התחנה הבאה תוקם סמוך לחצור הגלילית, ולאחריה תחנת קרית-שמונה. כל תחנה תכלול טרמינל חדש, רציפי נוסעים ומגרש חניה לכלי רכב פרטיים וציבוריים.

תחנת הרכבת חצור-הר מירון תסייע למאות אלפי הנוסעים, הפוקדים את ציון הרשב"י במירון. באמצעות הרכבת יגיעו הנוסעים במהירות ובנוחות ממרכז הארץ ישירות לאזור החניה שלפני מירון, ומשם יוכלו להשתמש בשאטלים שיעמדו לרשותם.

הקמת הקו כרמיאל – קרית שמונה כולל בניית מסילה כפולה, באורך של כ-60 ק"מ. התוואי כולל שתי מנהרות, באורך של 11 קילומטרים כל אחת, וגשר של כ-400 מטרים המחבר ביניהם.

זמן הנסיעה של הרכבת מקריית-שמונה לכרמיאל יעמוד על 26 דקות בלבד, ושעתיים נוספות מכרמיאל לתל-אביב.

מהירות הנסיעה של הרכבת תגיע ל־160 קמ"ש. עלות הקמתו של הקו נאמדת ב־7.4 מיליארד שקל. הפרויקט יבוצע על ידי חברת 'נתיבי ישראל', וזמן ההקמה מתוכנן ל-2020. 

 

תגיות:מירוןרכבת ישראלקריית שמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה