בריאות ותזונה

מחקר: כך תפחיתו ב-90% את הסיכון ללקות בשבץ מוחי

מחקר שנערך על 27,000 איש מצא כי הקפדה על חמישה דברים מפחיתה ב-90% את הסיכון ללקות בשבץ מוחי

אא

הרפואה המונעת שוב מוכיחה את יעילותה: מחקר חדש שפורסם לאחרונה בכתב העת The Lancet Neurology מצביע על כך ש-90% ממקרי השבץ המוחי יכולים להימנע באמצעות הקפדה על מספר כללים פשוטים.

המקר כלל 27,000 איש מרחבי העולם, שלקו בשבץ מוחי. החוקרים השוו את אורח חייהם של החולים לפני שלקו בשבץ, לאורח חייהם של אנשים בריאים. ממצאי המחקר מצביעים על חמש נקודות, אשר הקפדה עליהן מפחיתה את הסיכון ללקות בשבץ ב-90%.

הגורמים המגבירים את הסיכון ללקות בשבץ, על פי המחקר, הם: יתר לחץ דם (47.9%), חוסר פעילות גופנית (23.3%), תזונה לא בריאה (18.6%), צריכת יתר של אלכוהול (5.8%) ועישון (2.4%).

ד"ר מרטין אודונול מאוניברסיטת מקמסטר, מסר לאחר המחקר כי "10 גורמי סיכון גורמים ל-90% ממקרי השבץ המוחי, בקרב כל האזורים, המינים והגילאים. מן המחקר נראה כי יתר לחץ הדם הוא גורם המפתח בהפחתת נטל השבץ המוחי ברחבי העולם".

'שבץ מוחי' (CVA) הנקרא גם 'אירוע מוחי' מתרחש כאשר ישנה הפרעה פתאומית בהספקת הדם לרקמת המוח. ההפרעה הזאת גורמת נזק נוירולוגי אשר יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות. לעיתים עלול השבץ לגרום למוות.

מדי שנה לוקים בשבץ מוחי כ-15,000 איש. השבץ עשוי להותיר אחריו מגבלות קלות ביותר, המאפשרות חיים רגילים לגמרי. עם זאת, לעיתים נפגעים אזורים חשובים במוח והם גורמים למגבלות בהליכה, בהנעת הגפיים, באכילה, בדיבור ובראייה.

תגיות:לחץ דםשבץ מוחיאירוע מוחי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה