חדשות יהדות

נחשף: מה חשב הרב עובדיה יוסף על פולמוס מתווה הכותל?

פרוטוקול נדיר שנחשף השבוע, מהווה עדות אילמת לדעתו של הרב עובידה יוסף זצ"ל באשר ל'פולמוס הכותל' מול הרפורמים, ויחסו לקדושת הכותל המערבי

אא

השבוע נחשף פרוטוקול נדיר, ממועצת הרבנות הראשית, שמעידה עשרת מונים על דעתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל וגדולי ישראל באשר לויכוח סביב נושא הכותל מול הזרם הרפורמי והקונסרבטיבי.

המסמך כאמור, מהווה תיעוד של הישיבה מכ"ט בסיוון תשמ"א, במהלכה התקבלו שלוש החלטות משמעותיות שקשורות לכותל המערבי. הוא נחשף במהלך כנס "ציון וירושלים" שהתקיים לאחרונה בהשתתפות כ-700 רבנים ומחנכים, ביניהם גם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, רבה של צפת, הרב שמואל אליהו, ועוד.

הכנס התמקד בהשפעת הרפורמים על הזהות היהודית של מדינת ישראל. הוא הצביע על ניסיונות הפירוק של הרבנות הראשית כגוף ממלכתי במשך השנים, החדרה של תכנים זרים למערכת החינוך ניסיון להשפיע על רוח הלחימה של הפיקוד הצבאי בצה"ל ועוד.

ההחלטה הראשונה שעלתה מן המסמך שהוצג במהלך הכנס, נוגעת לרב הכותל, וקובעת כי עליו להיות כפוף לרבנים הראשיים ולפעול לפי הנחיותיהם.

ההחלטה השניה, נוגעת לרחבה התחתונה והעליונה של הכותל. לפיה, שתי הרחבות צריכות להתנהל בקדושה וכל מה שנמצא לכותלו של הר הבית – אין להפקירו.

ההחלטה השלישית, נוגעת לכלל רחבת הכותל ולקדושתו. לפיה, "כל רחבת הכותל המערבי עד הפינה הדרומית, וכן רחבת הכותל הדרומי עד לחומת העיר - דינם כדין מקומות קדושים, וכל ההגבלות והאיסורים החלים על מקום קדוש הם בתוקף גם ברחבות הנ"ל, ולכן יש למנוע את הפיכתם לכל שימוש אחר".

מכאן, שהחלטה היסטורית זו קובעת כי אין להקצות שום חלק בכותל שלא לפי מסורת ישראל ואין להתפשר על פגיעה בקדושתו של המקום.

תגיות:הרב עובדיה יוסףמרןמתווה הכותלרפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה