חדשות בארץ

פריצת דרך עולמית בריפוי סוכרת: בדיקת דם תתריע מראש על הסיכון למחלה

מחקר ייחודי מסוגו הוביל לגילוי הגן האחראי על התפתחות מחלת הסוכרת. המשמעות: יהיה ניתן לאתר את המחלה באמצעות בדיקת דם פשוטה, ואף למנוע את התפרצותה

אא

התקדמות בדרך לריפוי מחלת הסוכרת: מחקר בינלאומי ענק שכלל מאות חוקרים ועשרות אלפי נבדקים, הצליח למצוא ליקוי גנטי המגביר בעשרות אחוזים את הסיכון ללקות בסוכרת מבוגרים.

המחקר אשר פורסם בכתב העת המדעי 'Nature', נוהל על ידי חוקרים ממספר אוניברסיטאות בעולם. המחקר התייחד בכך שהוא היה רב תרבותי, וכלל אמריקנים, אירופאים, אפריקאים ואסייאתיים. גם בישראל הייתה לו נציגות.

במסגרת ביצוע המחקר נבדקו 50 אלף אנשים בריאים, ו-50 אלף אנשים המאובחנים בסוכרת מסוג 2. כל הנבדקים עברו בדיקת דם גנטית שכללה גם את הגן הקרוי PAX4.

החוקרים, במהלך עבודתם, הצליחו למצוא שינויים גנטיים במספר גנים, ובעיקר בגן PAX4. שינויים אלו הפרידו באופן ברור בין האנשים הבריאים לבין כאלו שמחלת הסוכרת התפרצה אצלם. לדבריהם של החוקרים, ניתן להסיק מכך כי השינוי הגנטי שנעשה בגן המכונה PAX4, מגביר את הסיכון לסוכרת ב-80%-90%.

גם רופאים שראו את ממצאי המחקר ציינו שמדובר בבשורה גדולה לעולם המדע והרפואה, שכן הודות לכך, יהיה ניתן באמצעות בדיקת דם פשוטה לאתר סוכרת, אפילו שלושים שנה לפני שהיא מתפרצת. באופן זה יוכלו הנבדקים להקפיד מראש על אורח חיים תקין ומתאים, כדי למנוע את התפרצות המחלה. התקווה הגדולה היא שיהיה ניתן להמציא טיפול גנטי שירפא את הגן הלקוי מלכתחילה וימנע לגמרי את התפרצות הסוכרת.

 

תגיות:סוכרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה