חדשות יהדות

משמח: הזמר והשחקן שולי רנד יקבל פרס על מפעל חיים

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום כי בכוונתו להעניק את פרס שר החינוך למפעל חיים ליוצר שולי רנד. "הוכיח כי האומנות חוצה גבולות ומגזרים"

אא

שר החינוך נפתלי בנט הודיע היום על זכייתו של הזמר והיוצר שולי רנד בפרס למפעל חיים, מטעם משרד החינוך. 

ועדת הפרס ציינה בנימוקיה: "שולי רנד הטביע את חותמו הן בתרבות היהודית והן בתרבות הישראלית. הוא השכיל בעשייתו האמנותית לתת משמעות לתרבות היהודית בשפה ישראלית מתחדשת – להביא את היהדות לתוך הישראליות ולהיפך. על אף היות שולי דתי וחרדי, הוא נגע בכל גווני הקשת החברתית הרחבה, וביטא את המנגינה שלו בעולמות תוכן שונים ומגוונים: תיאטרון, שירה ומוזיקה, קולנוע וטלוויזיה. הוא הצליח לזכך ולצרוב יחד בזיכרון הכללי את השילוב המופלא והייחודי בין הישראליות ליהדות".

בנוסף, בירך שר החינוך את רנד על תרומתו רבת השנים לתרבות היהודית, והוסיף לשבח ולתאר את פועלו. ״שולי רנד הוכיח כי האמנות חוצה גבולות ומגזרים, שהכישרון חוצה תדמיות ודעות קדומות", תיאר. "רנד הוא הסמל של שבירת מחיצות ושל ניתוץ מוסכמות, הוא מצליח להנגיש את היופי של היהדות דרך אמנות שמגיעה לכל אוזן, לכל לב, בכל מגזר. דווקא בימים של שיח מפלג אנו זקוקים לדמותו וליצירתו של שולי יותר מתמיד, ואני מאחל לו עוד הרבה שנות יצירה רגישה וכנה למען כולנו״.

הפרס, בסך 150 אלף שקלים, יוענק לרנד בטקס חגיגי, אשר ייערך בחודש ספטמבר הקרוב.

כידוע, רנד (54) מחזיק בקריירה ענפה ורבת שנים, שהחלה בתחום המשחק, כשחקן שזכה להצלחה גדולה. מאוחר יותר, לפני כשמונה עשרה שנים, החל רנד בתהליך של התקרבות ליהדות, שכלל עזיבה מוחלטת של עולם המשחק. שש שנים מאוחר יותר חזר אל קדמת הבמה ולעולם העשייה התיאטרונית, כשבין הייתר ריכז את מגמת הקולנוע בבית הספר הדתי ללימודי טלוויזיה, קולנוע ואומנויות.

בשנת 2004 אף הוציא לאקרנים את סרטו "אושפיזין". בסרט גילם את הדמות הראשית, משה בלנגה, בעל תשובה שמתגורר עם אשתו במאה שערים. הסרט זכה להצלחה גדולה, וכבר בשנת יציאתו גרף רנד את פרס אופיר לשחקן הראשי. מאז, הופץ הסרט בארץ ובעולם ואף השתתף במספר פסטיבלים, בהם זכה בפרסים מיוחדים.

בהמשך, פנה לחדש גם את הקריירה המוזיקלית שלו, שהחלה כבר לפני כן, לאחר שבשנת 1985 הוציא תקליט שדרים. בשנת 2008 הוציא את האלבום "נקודה טובה", ובאותה שנה זכה בתואר אלבום זהב, לאחר שנמכר ביותר מ-30,000 עותקים. מאוחר יותר זכה גם למעמד של אלבום פלטינה, לאחר שזכה למכירות של יותר מ-62,000 עותקים.

שנתיים מאוחר יותר, בשנת 2010, הוציא את אלבום ההופעה שנקרא "שולי רנד בקיסריה סוכות תש"ע". באלבום נכללו 21 רצועות, ביניהם גם סיפורים שסיפר במהלך ההופעה, ורצועת בונוס שנקראת 'מה חדש במדע', לזכרו של מאיר אריאל, שהיה חברו הטוב.

מאז הפחית את פעילותו כיוצר במשך מספר שנים, עד שלפני כשנה העלה מופע חדש בשם 'ת'מבינתי', בו הוא מבצע משיריו של מאיר אריאל, וכעת הוא זוכה להכרה רשמית ומרגשת על פעילותו המשמעותית ורבת השנים עבור עולם התרבות היהודי.

תגיות:בעלי תשובהמוזיקה יהודיתשולי רנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה