חדשות בארץ

שערורייה: מסעדה כשרה השתמשה בתבלין עם שרימפס

זעזוע: נמצא תבלין המכיל שקצים במסעדה ירושלמית שהציגה תעודת כשרות. במקביל: נמצא בשר ללא חותמת כשרות באולם שהציג עצמו כ'כשר ללא תעודה'

אא

פקחי מחלקת ההונאה בכשרות הזדעזעו השבוע כשחשפו שני מקרים חמורים שאירעו בירושלים, כאשר בשניהם הציעו בעלי עסק מזון שאינו כשר, באצטלה של תעודת כשרות.

המקרה הראשון התגלה כאשר ערכו הפקחים פשיטה על מסעדה אסייתית ברחוב שלמה המלך. בתחילה, כאשר הגיעו הפקחים, הוצגה בפניהם תעודת כשרות, אך היא התגלתה עד מהרה כמזויפת. בהמשך, כשפקח המחלקה להונאה בכשרות נכנס למטבח, הוא גילה כי במסעדה משתמשים בתבלין קארי שכולל בתוכו פירות ים מסוג שרימפס, מה שהופך את התבשילים שאליהם הוא מוכנס לבלתי כשרים.

במחלקת ההונאה בכשרות ציינו כי בעקבות הפשיטה והממצאים החמורים, מתנהלת כעת חקירה לאיתור המקור של התעודה המזויפת, ונבדק חשד שבעל עסק אחר בעיר סייע לבעל המסעדה לזייף את התעודה, כאשר הוא 'השאיל' לו תעודת כשרות השייכת לו.

המקרה השני התרחש במקביל, כאשר הגיעו פקחי המחלקה לאולם אירועים בירושלים שתעודת הכשרות שלו נשללה לפני מספר חודשים, אך בעלי המקום המשיכו להציג את עצמם כ'כשרים ללא תעודת כשרות'. הפקחים נחרדו לזהות במקום עשרות קילוגרמים של בשר לא מזוהה ממשחטות שחורות, כמו גם נקניקים ממקור לא מזוהה. אומנם בעל המפעל הצהיר כי הוא הכין את הסחורה באופן ביתי מבשר ששחט באופן פרטי, אך לא נמצאו לכך הוכחות.

מקרים מחרידים אלו מגיעים על רקע של סערה לא פשוטה שקיימת בתקופה האחרונה, בשל התעוררותה של תופעה חדשה, בה בעלי חנויות ומסעדות מציגים את עצמם כ'כשרים ללא תעודת כשרות'.

ברבנות הדגישו עד כמה שהמציאות הקיימת מהווה סכנה של ממש לשמירת הכשרות בישראל. "לא ייתכן שניתן יהיה לסמוך על בעל מסעדה או עסק שיפקח בעצמו ללא פיקוח חיצוני, על מוצרי המזון שהוא מוכר", הם טענו.

 

תגיות:מסעדה כשרהאוכל לא כשר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה