חדשות יהדות

סערה בליקווד: האם שני ילדים בני 12 לא יוכלו להסתפר לעולם?

שני ילדים בגיל 12, הלומדים בתלמוד תורה בליקווד, למדו הלכות נזירות והחליטו לקבל זאת על עצמם. משמעות הדבר הוא שלעולם לא יוכלו לשתות יין, לגלח את שערותיהם ולהיטמא למת

אא

באחד מתלמודי התורה בעיר ליקווד, למדו הילדים בחיידר הלכות נזירות כשבמהלך השיעור הודיעו שני ילדים בגיל 12 כי בעקבות לימוד ההלכות הם מקבלים על עצמם להיות נזירים.

ברגע שקיבלו על עצמם את הנזירות הרי שהם נאסרו מיד בשתיית יין, אכילת ענבים ותוצרתם,  להסתפר וכן ללכת לבית קברות.

ההסבר לכך הוא שעל פי ההלכה, כאשר אומר אדם "הריני נזיר", הדבר נחשב כנדר, והוא הופך להיות נזיר ל-30 יום, בסיומם עליו להביא שלושה קורבנות: כבש לעולה, כבשה לחטאת ואיל לשלמים.

בימינו, כאשר אדם נודר להיות נזיר, הדבר חמור הרבה יותר. זאת משום שהמזבח חרב, ואין באפשרותו להקריב קרבן בסיום ימי הנזירות ולהתיר את הנזירות. על כן, רוב הפוסקים סוברים כי האיסור יימשך לכל ימי חיי הנזיר.

כיוון שהילדים הינם בסמוך לגיל 13, בו הם נחשבים "גדולים", חשש המלמד שלהם כי הנדר חל, וכי הם יהיו נזירי עולם לה'. המלמד פנה אל אחד מתלמידי החכמים בליקווד, ששיגר את השאלה הדחופה אל הגאון רבי שמואל קמינצקי, ראש ישיבת פילדלפיה.

הגר"ש קמינצקי דן בסוגיה, ולאחר שהעמיק בכל פרטי המקרים, פסק כי אכן הנזירות חלה, וכי על הילדים להתיר את נדרם.

עוד קבע הגר"ש קמינצקי, כי את הנדר יתירו הילדים רק אחרי שבת, כדי שיהיה להם שהות להרהר בחומר העניין של קבלת נזירות עולם, ושל נדר בכלל. לאחר מכן, ייערך טקס התרת נדרים, במהלכו יתירו הילדים את נדרם.

תגיות:נזירותנדרהגר"ש קמינצקי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה