חדשות בארץ

חובות של מאות מיליונים: בית החולים הדתי לניאדו בגירעון כלכלי כבד

בחודשים האחרונים, מגבשים משרדי האוצר והבריאות תכנית הבראה לבית החולים לניאדו שבנתניה, המצוי במצב כלכלי קשה, עם גירעונות של מאות מיליוני שקלים. זאת למרות שהוא מוגדר כבית החולים עם מספר הלידות הגדול ביותר מדי שנה

אא

בית החולים לניאדו שבנתניה, הנחשב כיום תחת הבעלות של חסידי צאנז, מצוי לאחרונה בקשיים כלכליים כבדים. בשל כך, מגבשים בחודשים האחרונים במשרד האוצר ובמשרד הבריאות תכנית להבראתו.

חובותיו של בית החולים עומדים על כ-235 מליון שקלים, זאת בנוסף לגרעון שנתי בסך של כ-50 מליון שקלים, נכון לסוף שנת 2015.

כחלק מתכנית ההבראה המגבשת, קיבל בית החולים בחודש אפריל האחרון סיוע בסך 15 מליון שקלים, כמקדמה על חשבון סיוע כספי נוסף שיוגש בהמשך, ובהמשך לסיוע בסך 11 מליון שקלים שהוגש בשנה שעברה.

בנוסף, מתנהל כיום בית החולים בליווי של רואה חשבון צמוד מטעם משרד הבריאות, העוקב אחר הפעילות הכלכלית של הבנק, וכן מתקיימות ישיבות בנושא בהשתתפות נציגי בית החולים, משרד הבריאות, האוצר והמשפטים כדי לסייע בפתרון המצוקה הכלכלית.- כל זאת, בתקווה להביא את בית החולים לאיזון תקציבי.

מדיווח באתר דה-מרקר', נראה שהקושי הכלכלי אינו נובע מעודף כח אדם או שכר עובדים מנופח, אלא מבעיה נפוצה של בתי חולים עצמאיים, הסובלים מכך שאין גוף שמסבסד אותם, והעובדה שעלות יום אשפוז כיום בבית החולים אינה מכסה את הוצאותיו השוטפות.

"הבעיה בלניאדו, כמו בכל בתי החולים הציבוריים הלא ממשלתיים, היא שלצערי, כל כמה שנים צריך לעשות להם תוכנית הבראה כפי שעשינו בהדסה", טוען שר הבריאות ליצמן, בראיון ל'דה-מרקר'. לדבריו, "בדקנו את לניאדו בצורה רצינית, המנכ"ל שלח צוות שבדק את זה, וגילינו שהם לא חורגים מהשכר ומכוח האדם, וכמו כל בתי החולים גם הם בקשיים. אנחנו הולכים לעשות להם תוכנית הבראה כפי שעושים להדסה".

עוד הוסיף, כי מלבד הזרמת כספים לבית החולים, "המטרה תהיה לעשות סדר ולנסות להגדיל את ההכנסות". לדבריו, "לא יהיו פיטורים, כי כיום בית החולים הוא אפילו מעט מתחת לסטנדרט של כוח האדם".

עוד יצוין, כי למרות המשבר הכלכלי, שכרם של עובדי בית החולים, המונה כ-33 מחלקות אשפוז, חדר מיון וחדרי ניתוח ו-400 מיטות אשפוז, אינו נפגע - והם מקבלים אותו בזמן. זאת למעט עיכוב קל שחל באפריל והפרשות לקרנות הפנסיה וההשתלמות, שהועברו בחודשים האחרונים איחור.

כידוע, בית החולים משרת למעלה מ-250 אלף איש בשנה, ובהם תושבי נתניה והאזור ברובם. הכנסותיו של בית החולים עומדות על כ-450 מליון שקלים בשנה, שעה שההוצאות רק עבור שכר הצוות בבית החולים, עומדות על כ- 340 מליון בשנה.

מתוך כלל בתי החולים, בית החולים לניאדו ידוע בעיקר בטיב מחלקת היולדות המתקדמת שבו, בה מתרחשות למעלה מ-7,000 לידות בשנה, מה שמבחינה יחסית מהווה את כמות הלידות הגדולה ביותר מכל בית חולים אחר בארץ.

תגיות:רפואהבריאותחדשות היוםליצמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה