חדשות בעולם

טראמפ: "סדאם חוסיין טיפל היטב בטרוריסטים. הוא הרג אותם – וזהו"

המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר בעצרת בחירות כי "סדאם חוסיין היה בחור רע, אבל יש דברים שהוא עשה היטב"

אא
המועמד הרפובליקני לנשיאות ארצות הברית, שיבח הלילה (רביעי) את סדאם חוסיין, הרודן העיראקי שרצח המונים. "סדאם חוסיין היה בחור רע, נכון? אבל אתם יודעים מה הוא עשה היטב? הוא הרג טרוריסטים. הוא עשה זאת טוב כל כך", אמר טראמפ. "בתקופתו לא הקריאו לטרוריסטים את זכויותיהם, לא דיברו. הם היו טרוריסטים – וזהו".

הדברים נאמרו בעצרת בחירות בצפון קרוליינה, וגרמו לאנשיה של המועמדת הדמוקרטית להגיב. ג'ייק סאליבן, יועצה של קלינטון לענייני מדיניות, אמר כי "נראה שהתשבחות של טראמפ לגברתנים אכזריים אינן יודעות גבול". סאליבן הוסיף ואמר עוד כי "הצהרות כאלה מראות עד כמה מסוכן הוא יהיה כמפקד העליון של הצבא האמריקני ועד כמה הוא אינו ראוי לתפקיד שהוא רוצה לכבוש".

כזכור, בעבר דיבר טראמפ על סדאם חוסיין ועל מועמר קדאפי, שליט לוד שהודח, ואמר כי העולם "היה טוב יותר ב-100%" לו רודנים כמו סדאם חוסיין וכמו מועמר קדאפי היו עדיין בשלטון.

כזכור, הרודן העיראקי סדאם חוסיין שלט בעיראק כמעט 30 שנה, ובמהלכן הוא רצח המונים, עינה מתנגדי משטר וגרר את ארה"ב והמערב לשתי מלחמות במפרץ. כהונתו של חוסיין התאפיינה בשלטון סמכותי ועוצמתי אשר דיכא זכויות אדם, בעוד הוא עצמו חי חיי פאר והדר בארמונות שונים אשר בנה מכספי המדינה ברחבי עיראק.

חוסיין דיכא ומנע זכויות מקבוצות אתניות ומגזרים דתיים אשר נחשבו למאיימים על השלטון, וכן מכאלה אשר דרשו אוטונומיה או עצמאות. משטרו הופל בשנת 2003 על-ידי ארה"ב, ובסוף אותה השנה הוא נתפס. סדאם הוצא להורג בתלייה בסוף 2006.
תגיות:דונאלד טראמפסדאם חוסיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה