חדשות בארץ

מח"ט יהודה על דוכן העדים: "החייל אמר לחבריו שמחבלים צריך להרוג"

מפקד חטיבת יהודה היוצא, אל"מ יריב בן עזרא, העיד הבוקר במשפטו של החייל אלאור אזריה

אא
בבית הדין הצבאי ביפו ממשיך היום (רביעי) משפטו של אלאור אזריה, החייל שמואשם בהריגת מחבל פלסטיני בחברון. הבוקר העיד מפקד חטיבת יהודה היוצא, אל"מ יריב בן עזרא, ולאחריו שני לוחמים נוספים ששהו בזירה בשעת האירוע.

היום בשעות הצהריים ימסור התובע, סא"ל נדב וייסמן, הצהרה לתקשורת.

בעדותו, אמר מח"ט חברון, אל"מ יריב בן עזרא, כי הוא זוכר שאמרו לו שהחייל אמר לחבריו שמחבלים צריך להרוג ועל כן נהג כפי שנהג. בנוסף אמר המח"ט, כי ההעדפה היא לטפל קודם בישראלי הפצוע ואח"כ במחבל, אך המחויבות היא לתת מענה ראשוני לכולם.

בעדותו סיפר המח"ט כי באחד האירועים בעבר סירב נהג אמבולנס לפנות מחבלת, לפני שחבלן בדק אותה בשטח. "האירוע צולם וגרר המון הסתה", ציין.

כזכור, במהלך הפסקת הדיון אתמול צ'רלי אזריה, אביו של אלאור, לעבר התובע. "הקצינים האלה יודעים מה זה חברון? הם היו אי פעם בחברון? הם קיבלו הוראה מגבוה. תופרים לו תיק.

"אני רק מבקש שיהיה משפט צדק. שכל השקרים יצאו החוצה. תקראו את הפרוטוקולים. מישהו מושך בחוטים. התובעים היו צריכים לרדת מהעץ. תיק רצח תפרו לו בהתחלה, על מה? מישהו מהם היה בחברון? מישהו מהם שלח ילד בן 18 לחברון?

"מישהו יודע את זה? יום ולילה אני שומע אותם, הם מדברים איתי החיילים. פחד, הם לא ישנים בלילות. הולכים מטר ופוחדים שידקרו אותם, מתפוצצים לנו אנשים, רוצחים לנו אנשים, בשביל זה שלחתי את הבן שלי להיות קרבי? איפה ראש הממשלה?" זעק האב, התפרץ בבכי והתחבק עם בנו.

בתגובה לדבריו של האב, אמר התובע, סגן אלוף נדב ויסמן, כי דבריו גובלים בהסתה. "אנו מבקשים מבית הדין לגנות את הדברים האלה", אמר. "לא יתכן שצוות התביעה חשופים להתקפות כאלו. אין דבר יותר גרוע בעולם מלהגיד לתובע שהוא 'תופר תיק', אלו דברים שמהווים הסתה".
תגיות:אלאור עזריההחייל היורהחברון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה