חדשות יהדות

חילול שבת בפתיחת הברז

ח"כ יעקב אשר מתריע: עלול להיווצר חילול שבת כתוצאה מהתקנת מוני מים חכמים! בעקבות כך הוחלט לעצור את הפצת המונים

אא
האם מוני המים שלכם עלולים לגרום לחילול שבת? שאלה מפתיעה זו הועלתה במהלך וועדת הכלכלה של הכנסת, אשר התכנסה כדי לדון במוני המים האלחוטיים.
 
כידוע, מזה מספר שנים שקיימים בשוק מוני מים 'חכמים' אשר משדרים באופן אלחוטי את נתוני הצריכה באופן ישיר מבתי התושבים אל מחשבי תאגידי המים והעיריות. בקרוב, כך על פי התכנון, עומדים להצטרף אליהם גם מוני חשמל וגז שיעברו אף הם למונים חכמים.
 
בוועדת הכנסת התכנסו כדי לדון בנושא התקנת המונים דווקא מהבחינה הבריאותית, שכן הועלה חשש כי עקב פעילות המונים החכמים עלולה להיווצר קרינה מסוכנת. לשם כך כינסו בוועדה מומחי קרינה לצד מומחים מתחום הטכנולוגיה, אשר ניסו יחד למצוא פתרונות לבעיית הקרינה.
 
אלא שאיש מהם לא חזה את בעיית חילול השבת שעומדת לצוץ. חבר הוועדה ח"כ יעקב אשר, היה זה שהעלה את הסוגיה הלא פשוטה על שולחן הדיונים, בכך שציין כי למעשה, בכל פתיחת ברז מים נוצרת פעולה חשמלית, אשר מזינה את נתוני צריכת המים אל המחשב. פעולה זו מהווה חילול שבת גמור. ח"כ אשר אף טען: "לא ייתכן שאנשים לא יוכלו לגור במקומות מסוימים, כי הותקנו שם מונים המנוגדים לאמונתם".
 
לדבריו, דווקא יש פתרון, שכן בשנים האחרונות הומצאו גם מונים בעלי כשרות לשבת. אלא שהכשרות הזו קיימת רק לגבי מוני מים, ועדיין לא הומצאו מונים כשרים לגז ולחשמל. עוד הדגיש ח"כ אשר כי גם כשמדובר במוני המים - "חובה לדאוג לכך שתינתן בכל עיר אופציה להתקנת המונים בעלי האישור ההלכתי, ללא תשלום או תוספת בירוקרטיה".
 
בעקבות דבריו של ח"כ אשר דרש יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל, לעצור את הפצת המונים החכמים עד להסדרת הנושא.
תגיות:חילול שבתברזמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה