סרטי טבע

עשרה גרם בלבד: תכירו את הקוף הקטן בעולם שנולד בגן החיות בירושלים

תכירו את שני גורי המרמוסט הגמדי, שנולדו באחרונה בגן החיות התנ"כי בירושלים, ונחשבים לקופים הקטנים בעולם

אא

מזל טוב לגן החיות התנ"כי: בסוף השבוע האחרון חגג הגן את הולדתם של שני קופים מזן המרמוסט הגמדי, המוגדרים כקופים הקטנים ביותר בעולם. הגורים, שנולדו במשקל של עשרה גרם בלבד, ובאורך של כשבעה ס"מ, מצטרפים למשפחת הקופים המתרחבת מזן זה בגן, המונה כבר גורים נוספים, שנולדו לפני חמישה חודשים בלבד.

אימם של הקופים, מטפלת בהם במסירות, וניכר כי גם האב נוטל את חלקו ומסייע לה, וכשהוא נושא מדי פעם את הגורים על גבו.

למרות היותו הקוף הקטן בעולם, אין הדבר עולה בקנה אחד עם יכולותיו המופלאות. קופים מזן זה ניחנו ביכולת מרהיבה של קפיצה למרחק, של עד כחמישה מטרים. כמו כן, הם יכולים לסובב את ראשם ב-180 מעלות, מה שמסייע להם בהגנה מפני טורפים, ובהם עופות דורסים ונחשים מטפסי עצים.

המרמוסטים נחשבים יפים במיוחד, והם בעלי פרווה בגוון חום זהבהב עם סימנים שחורים על הכתפיים, הגב והראש. כמו כן, הם בעלי זנב ארוך במיוחד. משקלם בבגרותם מגיע לכ-12 גרם, ולאורך של כ-13 ס"מ. בשבי, אורך חייהם הממוצע עומד עד כ-12 שנה.

בטבע, תוכלו למצוא אותם ביערות, כמו בברזיל, קולומביה, פרו ואקוודור, שם הם ניזונים בעיקר מפירות וחרקים, בהם חגבים, פרפרים, נמלים, עכבישים וחיפושיות. על פי רוב, גורי המרמוסט נולדים בזוגות, כתאומים לא זהים, ולא כגורים יחידים.

למרות שזן זה אינו מוכרז כבעל סכנת הכחדה בקרב ארגוני בעלי החיים, עדיין מנסים לשמר אותו ולהגן עליו מפני סחר הולך וגובר. במסגרתו, לוכדים את הקופים בטבע ומוכרים אותם בשבי תמורת אלפי דולרים, כחיות שעשוע. כחלק מכך, ברבים מן המקרים הציידים מחסלים את האם, כדי שיוכלו לקחת את ילדיה.

בגן החיות הביעו שמחה רבה נוכח הולדתם של הגורים. "אנו שמחים ונרגשים לקבל זוג תאומים נוסף כל כך מהר, ולראות את המשפחה הקטנה גדלה כבר לשישה", אומר טל רומנו, מנהל ביתן חיות קטנות בראיון לאתר YNET. "נחמד תמיד גם לראות את חלוקת העבודה השוויונית על ידי ההורים, בכל הנוגע בטיפול בגורים".

לנו נותר רק להתבונן על פלאי הבריאה ולהתחזק מהם. "מה רבו מעשיך ה', כולם בחכמה עשית".

(צילום באדיבות: שי בן-עמי, גן החיות התנ"כי ירושלים)

תגיות:פלאי הבריאהטבעחכמת הבריאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה