חדשות יהדות

סערה סביב גיור ביתו של טראמפ: מה פסק הרב הראשי לישראל?

סערה התעוררה לאחרונה סביב גיורה של יעל (איווניקה) טראמפ, ביתו של דונאלד טראמפ, שהתגיירה לפני כשבע שנים בבית הדין של הרב יחזקאל לוקשטיין מניו יורק. זו התעוררה לאחר פרסום ה'ניו יורק טיימס', כי גיור בבית דין זה אינו מוכר ברבנות הראשית לישראל

אא

סערת הגיור: באחרונה פרסם עיתון ה'ניו יורק טיימס' מסמך שעורר סערה, הנוגע לסוגיית הגיור של יעל (איווניקה) טראמפ, שקבע כי בית הדין שבו התגיירה בארצות הברית – אינו מוכר לגיור בקרב הרבנות הראשית לישראל.

כידוע, טראמפ (34), היא ביתו של המיליארדר והמועמד לנשיאות בארצות הברית דונאלד טראמפ, אשר התגיירה בשנת 2009, ונישאה לאיש העסקים היהודי ג'ראד קושנר. כיום, השניים כבר הורים לשני ילדים.

כעת, סערת אי ההכרה בגיורה, נובעת משאלת ההכרה בגיורים של בית דינו של הרב יחזקאל לוקשטיין מניו יורק, אשר פורסם במגזין הניו יורק טיימס כגוף שבישראל אין מכירים בגיוריו, ומשך אף בגיורה של טראמפ.

בדיון, שהגיע עד לפתחו של הרב דוד לאו, הרב הראשי לישראל, ביוזמת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ויו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, הפריך הרב הדברים וכתב בתגובה כי "קיבלתי את מכתבכם בנדון. לכם ודאי ידוע שהרבנות הראשית לישראל ובתי הדין הרבניים הינם שני גופים נפרדים.

"בידיי מסמכים המצביעים על כך שהרבנות הראשית לישראל מכירה ברב יחזקאל לוקשטיין שליט"א ובתעודות שהונפקו על ידו. איני יודע על סמך מה קבע ביה"ד את החלטתו, מן הראוי היה שפניה זו תעשה למי שנושא בתי הדין הרבניים הינו תחת אחריותו. ועל כן אין מקום שתופיעו בפני מועצת הרבנות הראשית אלא בפני בית הדין שדן בעניין".

הרב לאו מוסיף וכותב כי "בתוך כך נודע לי כי בהקדם אמור להתנהל דיון בפני בית הדין הרבני הגדול בערעור על החלטת ביה"ד האזורי בנדון. אני משוכנע שעמדת הרבנות הראשית תוצג בפניהם בדיון זה".

יצוין, כי טראמפ, מכהנת בתפקידה כסגנית של אביה, ובמקביל אף כיזמית ויו"ר של רשת אופנה מפורסמת בארה"ב. בראיון שנערך עימה בעבר במגזין האופנה 'ווג', ציינה כי "אנחנו די אדוקים באמונתנו ובאורח חיינו. אני אמנם מודרנית מאוד, אך בה בעת גם אדם שמקפיד ביותר על המסורת".

עוד הוסיפה, כי מאז שהתגיירה, המשפחה מקפידה ביתר שאת על שמירת שבת וכשרות. "מיום שישי ועד מוצאי שבת, אנחנו לא עושים דבר חוץ מלבלות אחד עם השני", סיפרה. "אני חושבת שהיהדות היא בסיס מצוין לחיבור משפחתי".

תגיות:גיורהרב לאודונאלד טראמפאיווניקה טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה