חדשות בארץ

הסתה במסיבות הסיום במזרח ירושלים: "לא רוצים קשר עם החינוך הישראלי"

בתקופה זו מתקיימות מסיבות סיום במוסדות חינוך ערביים רבים במזרח הבירה. את הבמה, מנצלים לקריאות הסתה לאומניות, הנפת דגלי פלסטין וקריאה לאוטונומיה חינוכית, נפרדת מזו של משרד החינוך

אא
בבתי הספר הערביים במזרח ירושלים ציינו בשבוע האחרון את חגיגות סוף השנה והיציאה לחופשת הקיץ. החגיגות, שצוינו במסיבות, התאפיינו בין היתר גם בהנפת דגלים וקריאות לאומניות של הסתה. בהצגות של התלמידים למול הוריהם, דגלי פלסטין רבים הונפו על רחבת הבמה, וגם במהלך הריקודים.

יתרה מזאת, בתמונות שהגיעו לאתר Mynet  נראות חגיגות הסיום בבית הספר היסודי 'נור-אל' שבשכונת ראס אל-עמוד, נראים התלמידים רוקדים כשכל התפאורה מאחוריהם מעוטרת בדגלי פלסטין.

ויש גם מי מהם, שיוצא בקריאות גלויות כנגד מערכת החינוך הישראלית. "אנחנו לא רוצים קשר עם תוכנית החינוך הישראלית - היא לא תוכנית חינוכית אלא פוליטית", טוען עבד אל-כארים לאפי, מי שכיהן בעבר כיושב ראש ועד ההורים במזרח ירושלים. "מעודדים אותנו לעשות בגרות ישראלית, אבל בספרי החינוך אומרים לילד שלי שזה הר הבית ובשבילי זה אל־אקצה. אני לא רוצה שהילד שלי יקבל חינוך כזה, זה בדיוק הכיבוש. אני מוכן לוותר על התקציבים של משרד החינוך לטובת חינוך פלסטיני, ואנחנו ניסע ונביא תרומות. אם אני חי תחת הכיבוש אז אני לקוח, ולפי החוק הבינלאומי משרד החינוך חייב לתת לי".

בתגובה לדברים, היה מי שהתקשה להישאר אדיש. דוגמא לכך, הוא מאור צמח, יושב ראש ארגון 'לך ירושלים'. "המיעוט הזה נהנה מצד אחד מזכויות ומצד שני תומך בהקמת מדינה פלסטינית ומבקש לבטל את האופי היהודי־ציוני של המדינה. בנוסף הם מבקשים מהמדינה להכיר בתרבות הפלסטינית כחלק מהתרבות הלאומית שלה וליצור אוטונומיה מוסדית בבתי הספר במזרח העיר", תיאר.

עוד הוסיף, כי "המציאות הזאת בלתי נסבלת ויוצרת קונפליקט נאמנויות שמוביל בהמשך להסתה ואף לאלימות. אנחנו קוראים לגבש לימודי ליב"ה מותאמים לערביי מזרח העיר. התוכנית תסייע לגשר על הפערים בתרבויות של שני העמים ולחזק את מצבם הכלכלי של התושבים הערבים".
תגובת משרד החינוך ועיריית ירושלים לדברים, היא כי מדובר בבית ספר פרטי, שאינו ממומן על ידי משרד החינוך.
 
תגיות:משרד החינוךמזרח ירושליםהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה