ספרים

חומש "שימה בפיהם" - מה מיוחד בו?

מחבר פירוש חומש "שימה בפיהם" מפרט אודות המעלות של החומש החדש

אא
תורה, אונקלוס ופירוש רש"י
בחוש הזה הודפסו מחדש דברי החומש עם תרגום אונקלוס ופירוש רש"י ותולדות אהרן, באותיות מאירות עיניים ומשיבות נפש לשם ולתפארה. כאשר הכל מוגה ומבורר בתכלית הדקדוק, בדברי רש"י שילבנו פיסוק דייקני, והפסוקים והמילים הקשות בו נוקדו. כמו כן אף נוספו מקורות וציונים לפסוקים ולמאמרי חז"ל המובאים ברש"י.
 
תוכן הפרשה
לפני תחילת כל פרשה הובאו בקצרה (כהקדמה וכמבוא) תוכן דברי הפרשה, כשהם מחולקים לפי הפרקים שבפרשה. כך שאם ירצה הלומד לדעת באופן כללי את ענין הפרק טרם ילמד אותו, יעיין בזאת. כן המחפש אחר דבר הנצרך לו למשנתו, יעיין בתוכני הפרשה וימצא את מבוקשו במהירות.
 
כותרות הפסוקים
לפני כל פסוק הובאה כותרת הממצה בקצרה את תוכן דברי הפסוק. וזאת לתועלת שני דברים: א'. בכדי לגלות ללומד מה הוא נושא הפסוק שלפניו, והאם עוסק הוא בענין חדש. ב'. הרוצה לחזור על לימודו בסוף הפרק וכדו', ידע לעיין רק בכותרות הפסוקים, וכל פרטי ענייני הפסוקים יעמדו לפניו לזכרון. תוספת זו חשובה בפרט למלמדי תינוקות של בית רבן או למגידי שיעורים וכדומה.
 
פירוש "שימה בפיהם"
פירוש זה הוא גולת הכותרת. הביאור צח ובהיר משובץ ומשולב בלשון הכתוב, והוא ערוך בטוב טעם ודעת בלשון קלה וברורה השוה לכל נפש, ואף מסודר באופן בהיר ונהיר שיוכל הקורא לקרוא את הדברים ברצף, ולהבין עי"ז את הפרשה על בוריה. (רובו ככולו של הביאור מיוסד על דברי רש"י הקדושים. במקומות מועטים שולבו בו גם מדברי גדולי מפרשי התורה, בעיקר אם היה צורך להביא את דבריהם לגבי ביאורי מילים או ביאור טעמי הדברים. במקומות הנצרכים, נוספו גם בתחילת הפסוק הקדמה קצרה לעזרת הלומד. כן פורטו בתחילת הרבה פסוקים, של מי הם הדברים המובאים בפסוק ולמי, כגון: מאמר ה', משה רבינו, או בני ישראל, ועל דרך זה - באם היה פסוק שנמשך לפסוק שלפניו, מצוין זאת בתחילת הפסוק).
 
הערות וציונים
החלק הנוסף והמלווה את החומש לכל אורך הפירוש הוא חלק ההערות והציונים שהם בעצם המראי מקומות והמקורות לכל הביאורים שהובאו בפירוש "שימה בפיהם". כן במקומות שפירש רש"י שני פירושים בפסוק, את הפירוש הראשון הובא בגוף הביאור, והפירוש השני נכתב כאן. כן נכתבו במדור זה הערות קצרות וממצות להרחיב את דעת הלומד, ואף הובאו במדור זה ציונים למדור שבסוף החומש: "הוספות וביאורים".
 
הוספות וביאורים
בסוף הספר הובאו בו ביאורים ובירורים שראה המחבר צורך להרחיב בהם ולהביאם לתועלת הלומד, בין אם הם הרחבת העניינים שהובאו בפירוש בפנים על התורה, ובין אם הם הרחבת ביאורים שביאר על פיהם. כן הובאו כאן ליקוט פנינים יקרים ונבחרים דברי מוסר וחסידות מדברי גדולי גדולי הדורות.
 
ביאור ההפטרות
כן שולבו במהדורה זו יצירה יחודית מבית היוצר של ממלכת התורה 'עוז והדר' והוא ביאור משולב לפסוקי הנביא בשפה ברורה ונעימה.
 
עימוד מאיר עינים
עבודה מרובה ודייקנית השקיעה מחבר הספר בעימוד החמש ועיצובו, למען יהיה כליל תפארת השלימות, לדוגמא, הושם דגש מיוחד אשר דברי החומש יהיו מתואמים זה כנגד זה עם הביאור המשולב, עמוד כנגד עמוד, ולא יצטרך הלומד לדפדף בעת הגותו בדף המוקדם או המאוחר לו, וזהו ללא התפשרות על המראה הטיפוגרפי המושלם, והרווחים הנאים והנעימים לעין אשר חן התיבות הבהירות והמאירות נסוך עליהם, אשר כל רואיו יעידו ויגידו כי טובות מראה הנה.
* * *
הרב פנחס שמעון סגל מחבר הספר 'שימה בפיהם' על התורה, הינו בוגר הישיבה הגדולה 'צאנז' שבעיר נתניה. שם חונך על ברכי תורתו של הגאון הקדוש בעל 'השפע חיים', האדמו"ר מצאנז זצ"ל. ואצל האדמו"ר מצאנז שליט"א (מנתניה) בשנות לימודו נבחן על רוב הש"ס ולאחר החתונה המשיך להשתלם בתורה מספר שנים בכולל ללימוד הש"ס והוראה. לאחר מכן החל לעסוק בהוראה וחינוך במשך כ-15 שנים בכמה תלמודי תורה בירושלים ובביתר. ותוך כדי עיסוקו בהוראת החומש ראה הרב את החסר הקיים בהוראת החומש כאשר בלי סוף מילים ופסוקים אינם מבוארים היטיב אלא לאחר עיון רב במפרשי התורה, אשר על כן החל הרב לבאר כל מילה ומילה כפי שהחומש מבואר, וכל מי שהיה רואה את הביאורים עודדוהו נמרצות להעלותם על מכבש הדפוס לזכות בהם את הרבים. ואכן נהג הרב כעצתם והשקיע הרבה עמל לילות כימים להביא את הביאור לחומש לידי גמר, וב"ה היום מתבשם העולם באור תורתו.
 
להזמנת החומש דרך הידברות שופס, הקליקו כאן.
 
תגיות:ספריםחומש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה