חדשות בארץ

נוהל חדש לשוטרים: מותר לירות במיידי אבנים

הנחיות חדשות במשטרה: מותר לפתוח באש חיה כאופציה ראשונה לעבר מיידי אבנים, משליכי בקבוקי תבערה ויורי זיקוקים

אא
משטרת ישראל חושפת חלקים עיקריים מהנוהל החדש שלה לפתיחה באש: הנוהל המעודכן הינו מאושר על ידי היועץ המשפטי לממשלה, והוא מתיר לשוטרים כאופציה ראשונה, ובטרם שימוש באמצעים פחות קטלניים, לפתוח באש חיה לעבר מיידי אבנים, משליכי בקבוקי תבערה ויורי זיקוקים. עם זאת, בנוהל מודגש כי "ניתן לפתוח באש רק כאשר ישנה סכנה מוחשית לפגיעה בחייו או בשלמות גופו של אדם".
 
נוהל זה גובש בסיומו של ויכוח ממושך בין המשטרה לפרקליטות. במשטרה ביקשו לקבל הקלות בכל הנוגע לירי על מיידי אבנים, אך היועץ המשפטי התנגד בתחילה להקלות הללו. בסופו של דבר אישרו בפרקליטות ירי לעבר מי שמשליך בקבוק תבערה או אבן, וזאת מאחר שהאירועים כבר הוכחו ככאלו שגובים חיי אדם. אלא שהם ביקשו להוסיף הגבלה נוספת, כשהודיעו כי הוראות הפתיחה באש החדשות יתאפשרו רק אם הזורק הינו בגיר, ואילו במקרה שמדובר בקטין אין לבצע ירי שכזה.
 
במשטרה, לעומת זאת, מיהרו לטעון שהם יתקשו ליישם את ההוראה בשטח, שכן בלתי אפשרי לזהות מיהו קטין ומיהו בגיר. הם הסבירו את הדברים לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, אשר קיבל את טענתם. ואכן, בנוהל המחודש אשר מתפרסם בימים אלו ניתן לראות כי סעיף זה הושמט. כעת רשאים השוטרים לירות על מידי אבנים ומשליכי בקבוקי תבערה בכל מקרה של סכנת חיים.
תגיות:משטרהאבניםירישוטריםבקבוקי תבערה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה