חדשות בארץ

מכתב רשום? כעת תדעו מי עומד מאחוריו!

חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב בהצעת חוק המונעת בזבוז זמן ועוגמת נפש: דואר ישראל יחויב לציין מי עומד מאחורי כל מכתב רשום

אא
מי לא מכיר את הסיטואציה שבה הוא מקבל הודעה על דבר דואר רשום שממתין לו בסניף הדואר, אך אין לו מושג מיהו זה ששלח לו אותו? הדבר גורם לו לתהות - האם במידה שהוא לא ימהר אל הסניף, הוא יפספס את הזכייה בפייס, או שמא מדובר בדבר דואר שכלל אין לו חפץ בו? ואולי זהו דווקא דו"ח חנייה שאם לא יילקח מיד, הוא יתפח עד אין סוף?
 
בימים אלו מסתמן כי ייתכן מאוד שהתופעה הזו עומדת להיכחד מן העולם, שכן ועדת הכלכלה אישרה השבוע לקריאה שנייה ושלישית הצעת חוק שמחייבת את חברת דואר ישראל לציין את פרטי השולח על גבי הודעות הנמסרות לנמען ודורשות ממנו להגיע אל סניף הדואר. בתוך אלו נכללים פריטי דואר רשום ופריטי דואר גדולים.
 
הצעת החוק הינה ממשלתית, אך היא הוצמדה להצעת חוק פרטית שהגישו שני חברי כנסת של סיעת יהדות התורה – ח"כ אורי מקלב וח"כ משה גפני. על פי הצעתם – בהודעה שמשאיר הדוור אצל הנמען, בה נרשם כי הוא מוזמן  אל סניף הדואר הקרוב כדי לקבל את דבר הדואר שממתין לו, הוא יהיה מוכרח גם להציג את פרטי השולח ואת כתובתו.
 
ח"כ גפני ציין כי מטרת הצעת החוק היא למנוע בזבוז זמן ועוגמת נפש, וכן להקל על התורים הארוכים בסניפי הדואר.
 
גם ח"כ מקלב טען כי מדובר בצעד הגיוני מאוד. "הדבר הינו מתבקש, כדי שהנמען יוכל לשקול את צעדיו בנוגע לאיסוף הדואר ואף פעמים להחליט שלא לאסוף את דבר הדואר. ברור שאם לנמען תהיה אפשרות לדעת מיהו השולח הוא יוכל לחשוב האם באמת חשוב לו לראות את אותו פריט דואר, וכך הוא יחסוך טרחה מיותרת ובזבוז זמן".
תגיות:דוארמכתבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה