חדשות בארץ

תחמושת, וסכינים טבולים ברעל: כך התארגנו המחבלים משרונה לפיגוע הרצחני

כתב האישום נגד מבצעי הפיגוע בשרונה מפרט את התוכנית הרצחנית: פיגוע ירי בשילוב סכינים טבולים ברעל ברכבת ישראל בקו תל אביב – חיפה

אא

היום (שני) הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד מבצעי הפיגוע במתחם 'שרונה מרקט' בחודש שעבר. הפרטים העולים מכתב האישום מצביעים על התארגנות מדוקדקת במטרה לרצוח כמה שיותר ישראלים.

מכתב האישום עולה כי בני הדודים בני ה-21 חאלד מחאמרה ומוחמד מחאמרה, מכפר יטא שליד חברון, וחברם יונס זין, מואשמים ברצח ארבעה בני אדם וב-41 ניסיונות רצח.

יונס זין השיג עבור חבריו את כלי הנשק, אך שני המחבלים מנעו ממנו להצטרף אליהם לפיגוע, כיוון שהוא בעל חובות כספיים, ועל פי האמונה המוסלמית, אדם בעל חובות כספיים לא יכול להיחשב 'שהאיד'.

הרעיון לבצע פיגוע נולד במוחו של חאלד מחאמרה לפני כשנה, בעקבות הפיגוע בכפר דומא, במהלכו נשרפו למוות הורים וילדם הפעוט. חאלד שוחח על כך עם מוחמד, שהסכים עמו.

מטרתם הראשונית של המחבלים היתה לבצע פיגוע ברכבת ישראל, באמצעות ירי בנוסעים שיילכדו בתוך הקרונות ולא יוכלו לברוח. לפני הפיגוע, אסף חאלד מידע אודות לוחות הזמנים של הרכבת, תמונות, מסלולים, מיקומם של הדוכנים למכירת כרטיסים, הכניסות והיציאות לתחנות.

חברי החוליה החליטו לבצע את הפיגוע ברכבת הנוסעת מתל אביב לחיפה. הם הצטיידו ברובים, תחמושת וסכינים טבולים ברעל עכברים. חברי החוליה תכננו להשתמש בסכינים במידה וכלי המשק יתקלקלו, או שהתחמושת תיגמר.

בני הדודים ניגשו להסתפר קודם ביצוע הפיגוע, על מנת להתחזות לאנשי עסקים. לאחר מכן ניגשו לביתו של זין ולקחו את כלי הנשק, הסכינים, רעל וציוד נוסף. החבלים נסעו לשגב שלום וחדרו לישראל דרך פרצה בגדר קו התפר בדרום הר חברון.

כשהם לבושים בחליפות, ובתיק היד שברשותם מצוי הציוד לשם ביצוע הפיגוע, עלו השניים על אוטובוס בקו 53 משגב שלום לבאר שבע, וירדו בכניסה לתחנת המרכזית בבאר שבע.

עם הגיעם לבאר שבע החליטו המחבלים לשנות את תוכניתם, ולנסוע אל תל אביב במונית. לקראת השעה 21:00 ירדו בסמוך לתחנת הרכבת השלום, חיפשו מקום הומה אדם ושאלו עוברי אורח היכן יש מסעדות או בתי קפה. עוברי האורח כיוונו אותם למתחם שרונה, לשם צעדו המחבלים. כעבור פחות משעה בוצע הטבח.

בפיגוע נרצחו עידו בן ארי (42) מרמת גן, אילנה נבעה (39) מתל אביב, מיכאל פייגה (58) מרמת גן, ומילה מישייב (32) מראשון לציון.

תגיות:שרונה מרקטפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה