חדשות בארץ

ישראל מנהלת מגעים עם חמאס לשם שחרורם של הישראלים השבויים בעזה

גורם בכיר בישראל: מתחת לפני השטח מתנהלים מגעים בין ישראל לחמאס על החזרת הישראלים השבויים בעזה

אא

ישראל מנהלת מגעים עם חמאס לשם שחרורם של הישראלים המוחזקים בעזה – כך דווח הבוקר (שני) בידיעות אחרונות.

באופן רשמי, ישראל לא מנהלת משא ומתן מול חמאס על החזרת הישראלים השבויים. עם זאת, מתחת לפני השטח מנסים מתווכים להגיע להבנות שיאפשרו לשבת לפחות לתחילת משא ומתן.

ישראל מעוניינת בהחזרת גופותיהם של החיילים סגן הדר גולדין הי"ד וסמ"ר אורון שאול הי"ד, ואת שחרורם של האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד. חמאס דורש, בתמורה, שחרור מאות אסירים, ויותר מכך: הוא מקשיח עמדות ודורש גם "דמי כניסה" - שחרור 50 אסירים ביטחוניים, שנעצרו לאחר חטיפת הנערים במבצע "שובו אחים" - רק כדי לשבת על יד שולחן הדיונים ולהתחיל את המשא ומתן.

בירושלים מסרבים לקבל את התכתיב לתנאי הפתיחה בשחרור האסירים ודורשים משא ומתן ללא תנאים מקדימים.

גורם בכיר בישראל מסביר ל-ynet כי מי שעומד מול ישראל הם ראשי הזרוע הצבאית של חמאס, לא הזרוע המדינית, והם מחויבים קודם כל לאסירים. "את הזרוע הצבאית בחמאס לא מעניין הקמת נמל מול עזה וגם לא הקלות בסגר. הם לא מוכנים לשמוע על דבר, מלבד שחרור האסירים הביטחוניים שנמצאים בכלא הישראלי", מסביר הגורם.

ב-2011, במסגרת עסקת שליט, שוחררו ליהודה ושומרון 58 אסירים. שלוש שנים לאחר מכן, במבצע 'שובו אחים', הם נעצרו שוב באשמה שהפרו את תנאי השחרור שלהם. מאז, 8 מתוכם שוחררו ו-50 עדיין כלואים בישראל.

בישראל אומרים כי למרות שהדרישה המוקדמת למשא ומתן לשחרור אסירים אינה על הפרק, הם מוכנים לשפר את התנאים של 1,500 אנשי חמאס הנמצאים בכלא הישראלי בהקלות מסוימות, אך לא בא בחשבון לשחרר אסירים ביטחוניים כ"דמי כניסה" למשא ומתן.

הגורם הבכיר מסביר כי ישראל מוכנה, בתמורה להחזרת הישראלים, לשחרר 20 אסירים שנעצרו במהלך מבצע 'צוק איתן', ו-20 גופות של לוחמים פלסטינים, שנלקחו בשבי במהלך המבצע.

הבכיר מסביר כי "חמאס מבחינתו מעוניין להתיש אותנו, אבל גם החברה הישראלית השתנתה מאז עסקת שליט".

תגיות:ישראלחמאסשבוייםהדר גולדיןאורון שאול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה