חדשות בארץ

"שניים שכבו בתוך הבית מתבוססים בדם: נערה בת 13, ולוחם בן 31"

מתנדב בכיתת הכוננות בקרית ארבע נפצע היום אנושות, כאשר פרץ לדירת בני משפחת אריאל, בו נדקרה למוות הנערה הלל יפה הי"ד. אשתו, מתנדבת במד"א שחשה שמשהו רע קרה, הצטרפה לאמבולנס שדהר עם הפצוע לבית החולים, ונדהמה לגלות שם את בעלה ולהגיש לו טיפול רפואי

אא

הפיגוע בקרית ארבע – הסיפור שלא סופר: עובדות חדשות מתגלות באשר לטרגדיה הגדולה שהתרחשה הבוקר, עת חדר מחבל בן 17 לבית בקרית ארבע, נעל את דלת הבית, ורצח בשנתה את הלל יפה אריאל בת ה-13.

כעת מתברר, כי לאחר הרצח, פרצו את הדירה כיתת כוננים מתנדבים בקרית ארבע, ובמהלך הפריצה חיסלו את המחבל. אחד מן הלוחמים נפצע אנושות.

פרמדיקית מד"א דבורה אביעד, שהגיעה ראשונה למקום, סיפרה בראיון לאתר Ynet: "סמוך לכניסה לבית ראיתי נערה בת 13 וגבר בן 31 שוכבים עם פציעות חודרות בגופם. הנערה הייתה מחוסרת הכרה, ללא דופק וללא נשימה. היא סבלה ממספר פציעות חודרות בפלג גופה העליון. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני מציל חיים בשטח שכלל עיסויים, הנשמה ועצירת דימומים, העלינו אותה במהירות לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים תוך כדי פעולות החייאה כשמצבה קשה מאוד".

באותה שעה, חשה שולמית גלבוע, מתנדבת במד"א בעצמה, כי משהו רע קרה, ויצאה אל הרחוב. שם ראתה אמבולנס ששועט אל בית החולים. נהגיו, שהכירו אותה, מיהרו להעלות אותה אל האמבולנס – שם זיהתה לתדהמתה את בעלה, והחלה להגיש לו טיפול רפואי, מבלי לאבד עשתונות.

"אני מתנדבת מד"א ואחות בבית חולים. אחרי משמרת לילה באתי הביתה והתכוונתי ללכת לישון", תיארה גלבוע. "בעלי הגיע להגיד לי לילה טוב, ואז שמענו בקשר שכנראה מחבל עלה מעל הגדר... ירדתי לכביש הראשי כי שמעתי אמבולנס. ביקשתי שיעצרו, ועזרתי לטפל בו, עצרתי לו את הדימום בראש, חבשתי דימום, חיבקתי אותו, אמרתי שבעזרת השם יהיה בסדר ועודדתי אותו. אני בעצמי עוברת תקופה לא פשוטה כי טיפלתי כמעט בכל הנפגעים בבית החולים שבו אני עובדת, הגעתי למשפחות והודעתי להן שהבנים שלהן נהרגו ונרצחו".

לאחר מכן, תיארה אף את מצבו: "בעלי הגיע לשם ונפצע, יש לו פציעה קשה בעין, בעלי נכנס לחדר ניתוח וינסו להציל לו את עין ימין. שכל עם ישראל יתפלל לרפואתו - יהושע חי בן אסתר. הוא סובל וכואב, הוא הלך בכל לבו להגן על היישוב הזה. הודיתי לריבונו של עולם שהוא בהכרה והוא בסדר", הוסיפה גלבוע. "אני רק מתחזקת וממשיכה לאהוב את העם והמדינה. אתם רואים שזה לא רק ביישוב אלא גם בתל אביב, בהרצליה ובכל מקום. אין מה לעשות, הם רוצים את כל המדינה, לא רק את חברון ולא רק את יש"ע".

עוד הוסיפה כי "אנחנו נמשיך להילחם על האדמה שלנו, נמשיך להגן על המדינה שלנו ולא משנה מה יהיה - אנחנו נשאר ביישוב, כי ארץ ישראל היא בלב שלנו".

גם הפרמדיקית אביעד, שנכחה באותו הזמן באמבולנס, תיארה את המאורע, שבו נהגה גלבוע בגבורה של ממש. "זה מאוד קשה כשאתה מטפל ופתאום מישהו מהמשפחה שלך נפגע. אבל היא התעשתה והיה לה מאוד חשוב לראות אותו, לדבר איתו ולהרגיע אותו. הם דיברו, זה היה מאוד מרגש".

מאוחר יותר, עדכן פרופ' אבי ריבקינד, מנהל מערך הטראומה בבית החולים הדסה עין כרם, כי לא נשקפת סכנה לחייו של של הפצוע, יהושע גלבוע. "הגיע פצוע כבן 31, מלווה באשתו. סובל מפגיעות ירי ורסיסים בפלג גופו העליון וברגליים", תיאר. "הוא בהכרה. אינו מורדם או מונשם, והוכנס לחדר ניתוח. מצבו בינוני עד קשה".

בתגובה למאורע, התבטא גם ראש מועצת קריית ארבע, מלאכי לוינגר, שאמר בריאיון לאתר Ynet,  כי "אנחנו כואבים מאוד את המצב. מדובר במשפחה מוכרת וידועה ביישוב. זה אירוע חריג. כבר תקופה ארוכה שלא הייתה כאן חדירה לתוך היישוב. זה אירוע קשה, אך לא ישברו אותנו".

כזכור, המחבל בן ה-17, מוחמד טראיירה, התגורר בכפר בני נעים הסמוך לקריית ארבע. הוא חצה את הגדר ההיקפית של קרית ארבע, וחדר אל הבית, הסמוך אל הגדר, בשעה שאריאל בת ה-13 נמה בו את שנתה. הוא נעל את הדלת, ודקר את הנערה במיטתה. מאוחר יותר חוסל ביריות בידי כיתת הכוננים של קרית ארבע, במהלכה נפצע אנושות הכונן יהושע גלבוע.

יצוין, כבר שבוע לפני הפיגוע, פרסם טראיירה בפוסט ברשת החברתית פייסבוק כי "המוות הוא זכות". עוד הוסיף ושאל בפוסט: "קבר, היכן אתה? אתה לא שואל עליי? מלאך המוות, לא התגעגעת אליי?".

מוקדם יותר, פרסם את תמונתה של המחבלת שביצעה את פיגוע הדריסה בסמוך לקריית ארבע בשבוע שעבר וכינה אותה "שהידה". בהזדמנות אחרת, פרסם כי אף שחודש הרמאדן הוא חודש של שמחה וברכות, הוא כואב את השהידים. עוד הוסיף, כי לא ישכח את מותו של יוסף טראיירה, בן דודו ממדרגה שנייה, שביצע אף הוא פיגוע דריסה בצומת אליאס לפני כחודשיים.

הציבור נקרא להתפלל לרפואת יהושע חי בן אסתר

תגיות:חדשותהלל יפה אריאלהפיגוע בקרית ארבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה