חדשות בארץ

תופעה: יותר ויותר הורים חילוניים – שולחים את ילדיהם לקייטנות דתיות

תופעה מעניינת מתרחשת לאחרונה בעיר בת ים, במסגרתה יותר ויותר הורים שאינם שומרי מצוות, והתייאשו ממחירי הקייטנות הדרקוניים – בוחרים לשלוח את ילדיהם לקייטנות דתיות, בעלות מוזלת. "אני רואה את זה כיתרון שילדים מכירים אורח חיים שונה, זה מעודד סובלנות", טוען אחד הרבנים שמנהל קייטנה דתית ומתגאה ביוזמה

אא
יוזמה מעניינת בעיר בת ים: יותר ויותר הורים שאינם שומרי מצוות, שולחים את ילדיהם לקייטנות דתיות ברחבי העיר. הסיבה: מחירי הקייטנות המאמירים, שההורים מתקשים לעמוד בהם, למול העלויות הנמוכות בקייטנות הדתיות.
התופעה, שנחשפה לראשונה באתר mynet, מתארת כי מדובר במשפחות חילוניות למהדרין, שבוחרות לשלוח את הילדים, למרות התנאים לקבלה שמציבות הקייטנות, ובעיקרן לבוש צנוע, כמו כיפה וציצית. "במקום לשלם 3,000 שקל לילדה בקייטנה עירונית, אני משלמת 450 שקל. מה זה משנה אם הילדה צריכה להגיע עם חצאית?", שואלת ג', תושבת העיר המגדירה עצמה חילונית.

נכון להיום, פועלות כעשר קייטנות דתיות כאלה, שעלותן היא לפחות חצי מעלות הקייטנות האחרות. מחירן, נע בין 450 שקלים – 850, זאת בהשוואה לקייטנות העירוניות, שעלותן היא כ-2800 שקלים(!). מטרת הקייטנות היא לסייע למשפחות בדמות תעסוקה חינוכית איכותית לילדים במחיר שפוי – לצד ספיגה של ערכים יהודיים חשובים.

אחת מאותן קייטנות דתיות, היא 'בני ציון', קייטנה מיועדת לתלמידות בית ספר, ועלותה 450 שקלים למחזור בן שלושה שבועות, כולל ימי שישי. מפעיליה מתארים, כי הלו"ז של הקייטנה כולל מתנפחים, שיט בנמל יפו, יום של פיקניק ועל האש, בריכה ועוד אטרקציות.

"הקייטנה שלנו מיועדת לציבור הדתי, אבל אנחנו לא אומרים לאף אחד לא. התנאי הוא שיכבדו את אורח החיים בקייטנה, שהוא דתי למהדרין. אם יש משפחות מהציבור הכללי שמוכנות לכך, ויש לנו משפחות כאלה, אין לנו שום בעיה לקבל אותן", מתאר אחד המפעילים.

בדומה לכך, גם בקייטנת חב"ד בת ים, בהנהלת הרב אריק לוזון, מתגאים בקבלת ילדים חילוניים לקייטנה, שילמדו לצד הילדים הדתיים. "הייחוד שלנו הוא חוויה וכיף בשילוב ערכים. רוב הילדים מגיעים מבתים דתיים, אבל יש לא מעט ילדים מבתים שאינם שומרים מצוות", מספר הרב. "אני רואה את זה כיתרון שילדים מכירים אורח חיים שונה, זה מעודד סובלנות".

עוד טוען הרב, כי "אין סיבה שלא לתת לילדים קייטנה עם הרבה יציאות ואטרקציות במחיר סביר", הוא אומר וחושף את המחיר, שעומד על 875 שקלים למחזור, כולל יום שישי".

לדבריו, מדובר בתופעה שלא החלה השנה – אלא דווקא בשנה שעברה. "מספרן של המשפחות החילוניות שנרשמות גדל בכל שנה. בשנה שעברה הגיעה קבוצת הורים, ולפני שרשמו את הילדים ביקשו שאתחייב שאין כפייה דתית. התחייבתי בלי בעיה. המטרה היא לא להחזיר בתשובה אלא להקל על ההורים כלכלית, ולתת לילדים חופש מהנה בתוספת דרך ארץ".

ואולי מלבד העלות הכלכלית, הבונוס האמתי הוא באמת ערכי נצח יהודיים וחינוכיים שכל ילד באשר הוא יכול לקלוט בקייטנות מהסוג הזה. נקודה למחשבה.
תגיות:קייטנהילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה