חדשות בארץ

המפלגות החרדיות לנתניהו: "מתנגדים לכל פשרה עם הרפורמים"

אמש נפגשו ראשי המפלגות החרדיות עם ראש הממשלה נתניהו, בדרישה שלא להקצות לרפורמים רחבה בכותל לזרמים הליברליים. בישיבה קראו הח"כים: "היהדות החרדית לא תאפשר לתנועות רפורמיות וקונסרבטיביות לנגוס בקדשי האומה בכל דרך"

אא
אמש (רביעי) נפגשו הרבנים הראשיים לישראל וחברי הכנסת החרדיים עם ראש הממשלה, בדרישה לסגת מההחלטה להקצות רחבת תיפלה לזרמים הליברליים, ובהם הרפורמים והקונסרבטיביים. 

עוד הודיעו, כי יתנגדו לכל פשרה שתכיר בהם, ואף איימו בפירוק הממשלה. כמו כן, תיארו כי בכוונתם להילחם בכל כוחם עבור קדושתו של הכותל המערבי. "לא נאפשר להורסי הדת גיבוי והכרה כלשהי", קראו הח"כים בדיון, ויו"ר מפלגת יהדות התורה, שר הבריאות יעקב ליצמן, אף הוסיף כי "על נתניהו להחליט מה הוא מעדיף - את הרפורמים בחו"ל או את הקואליציה בארץ".

עוד יצוין, כי היום צפויה הממשלה להגיש לבג"ץ דו"ח המתאר את התקדמותה ביחס ליישום המהלך לחלוקת הכותל, שאמנם אושר לפני חמישה חודשים, אולם 'תקוע' עד כה.

הח"כים אף הגדילו לעשות והקריאו בפני ראש הממשלה את החלטותיהם של מועצות חכמי וגדולי התורה בנושא, לפיה "היהדות החרדית לא תאפשר לתנועות רפורמיות וקונסרבטיביות לנגוס בקדשי האומה בכל דרך... ובפרט בכותל המערבי כמקום המקודש לעם היהודי לדורותיו".

בתגובה לכך, מפעילים גם הרפורמים לחץ אדיר על ראש הממשלה מהצד השני, בטענה שאם לא יקודם ההסכם משמעותית בתוך שלושה חודשים – יעתרו שוב לבג"ץ. בנוסף, מאיימים גורמים ותורמים שונים בארצות הברית, כי אם לא יוכרו הרפורמים בזכויותיהם בארץ – יסרבו אלה להמשיך לתמוך במדינת ישראל.
תגיות:חרדיםרפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה