חדשות יהדות

הרב דוד יוסף לרב הדנה: "אתה בשר מבשרנו, חלק מהיהדות החרדית"

לאחר הסערה האחרונה שהתעוררה בעקבות ההחלטה לפטר את הרב יוסף הדנה, רבה הראשי של יהדות אתיופיה בישראל, נועד הרב דוד יוסף עם הרב הדנה בלשכתו, והבטיח לפעול למענו

אא
הרב דוד יוסף, חבר מועצת חכמי התורה, נועד לאחרונה בלשכתו עם הרב יוסף הדנה, רבה של יהדות אתיופיה, בהקשר לסערה שהתחוללה סביבו באחרונה, הנוגעת לרצון לפטרו. הרב יוסף חיזק את הרב הדנה והבטיח לסייע לו ככל הניתן ולהילחם עבורו כדי שיוכל להישאר בתפקיד.

במהלך הפגישה, שהתקיימה עם חזרתו של הרב יוסף לארץ, התבטא הרב יוסף כלפי הרב הדנה, כשהוא מביע בו אמון מלא, ואמר כי "אני זוכר אותך שנים ארוכות לצד מרן זצוק"ל תומך ומלווה ועכשיו זה הזמן שלנו להיות לצידך".

עוד הוסיף, ואמר כי "אתה בשר מבשרנו וכך זה ימשיך להיות. אתה חלק מתנועת ש"ס והיהדות החרדית ולא ניתן להטיל בכך ספק".

הרב הדנה התרגש מאוד מהמחווה וציין בתגובה כי הוא מקווה שהדברים יסתדרו על הצד הטוב ביותר, וכי במידה ולא תוארך כהונתו – הוא מצר על כך מאוד, כיוון שזו תהרוס כליל את מה שבנה בשנים האחרונות.

יצוין, כי מאז תחילת הפרשה, מפעילים הרבנים ראשיים לחץ רב בנושא מול המשרד לשירותי דת, על מנת לדאוג שהרב הדנה ימשיך לכהן בתפקידו, ואף שלחו מכתבי המלצה מטעמם בנוגע כך.

בינתיים, הודיע מנכ"ל משרד הדתות, עו"ד עודד פלוס, כי בקשתו להמשך כהונתו נשקלת בחיוב, וזו כבר אושרה על ידי השר אזולאי, אולם כעת היא ממתינה לאישור נציבות שירות המדינה. משכך, ככל הנראה תוארך לעת עתה בכחצי שנה נוספת. 
תגיות:חרדיםהרב דוד יוסףיהדות אתיופיהאתיופים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה