חדשות יהדות

מחדל: 11 שנים לגירוש – ובתי הכנסת שהובטחו עדיין לא נבנו

ועדת הכספים העבירה אמש סכום של 140 מליון שקלים למנהלת התעופה, שמיועד למפוני גוש קטיף. בכסף שהועבר, צפויים להשלים את בנייתם של בתי הכנסת ומבני הציבור של המפונים, שבנייתם הופסקה בשל קשיים בירוקרטיים

אא
לא יאומן, אבל 11 שנים עברו מאז ההתנתקות, אז גורשו תושבי גוש קטיף מבתיהם בחסות ממשלת ישראל. למפונים הובטחה בנייה של הכל מחדש, אולם בנייתם של בתי הכנסת ומבני הציבור, מתנ"סים ומרכזים קהילתיים שהיו אמורים לקום - עדיין לא הושלמה.

בדיון שהתקיים בנושא בוועדת הכספים, התקבלה ההחלטה פה אחד. גם יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, התבטא בנושא בחריפות ואמר כי "מדינה שמחליטה לפנות אנשים ומשפחות ממקומות המגורים שלהם, לא חשובה הסיבה, חייבת לדאוג להם".

לאחר מכן התייחס לעיכוב המשמעותי בנושא, ותיאר כי "ככה המדינה מתנהלת. המדינה כשלה כישלון חרוץ בטיפול במפונים ואנו נמשיך לפעול לחזק אותם ולסייע להם".

שלדיהם של המבנים אמנם קיים כאמור, אולם הקבלן שקיבל את הכספים עבור הבנייה והחל בעבודות – נעלם, ומאז לדאבון הלב הבנייה הופסקה, למרות הצורך הגדול של התושבים במבנים, ובעיקר בבית הכנסת. כעת מקווים, כי המהלך יוביל לפתרון הבעיה באופן מיידי ומוחלט.
תגיות:בית הכנסתגוש קטיףהתנתקות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה