חדשות בארץ

לוחמי הסיירת בגבעתי של הדר גולדין: "לא נשתוק, אל תאשרו את ההסכם"

הלוחמים, המביעים תרעומת על ההסכם מול טורקיה, שאינו כולל את השבת גופותיהם של הלוחמים אורון שאול והדר גולדין חברם - הפיצו סרטון שבו הם מביעים את התנגדותם להסכם. גם בני משפחותיהם של נרצחים בפיגועים הגישו עתירה כנגד ההסכם

אא
בסרטון שפורסם אמש והופץ ברשתות החברתיות, נראים לוחמי סיירת גבעתי, מהצוות שבו שירת הדר גולדין הי"ד, כשהם יוצאים בקריאה ודורשים שלא לאשר את ההסכם מול טורקיה. לדבריהם, כל זמן שאינו כולל סעיף הנוגע להשבת גופותיהם של הלוחמים, הדר גולדין חברם והלוחם אורון שאול.

בסרטון, שפונה לראש הממשלה ולקבינט, מכריזים הלוחמים: "אנחנו, לוחמי סיירת גבעתי, חבריו לצוות של הדר גולדין. כאזרחים, כחברים וכמשרתי מילואים, רוצים למחות על ההסכם בין ישראל לטורקיה. כרגע אין שום סעיף בהסכם המחייב את חמאס להחזרת הלוחמים החטופים בניגוד להתחייבותם. ישראל תאפשר לטורקים להעביר סחורות לעזה דרך נמל אשדוד ותשלם 21 מיליון דולר למחבלי המרמרה. ישראל תאפשר בניית תחנת כוח, מתקן להתפלת מים, בית חולים ושכונות.

"אנחנו מתנגדים לחלוקת הפרסים שהממשלה מנסה לתת לחמאס ובכלל לטרור. אסור לנו להתפשר להסכם שלא כולל את החזרת חברינו החטופים הדר גולדין ואורון שאול. בהסכם הזה הממשלה נענית לכל דרישות חמאס במבצע 'צוק איתן'. כתוצאה מכך, אנו מאבדים את כל היתרונות שהיו לנו להחזיר את הדר ואורון", תיארו הלוחמים.

עוד הוסיפו, כי "התקווה שיימצא פתרון להחזיר את גולדין ואורון לא נותנת לנו לשתוק. לרגע הזה חיכינו שנתיים. זה יכול היה להיות לכל אחד מאיתנו – לוחמים לשעבר, לוחמים במילואים ולוחמים בסדיר. אנחנו, לוחמים בסיירת גבעתי, מבקשים מכם להשמיע קול. נראה לממשלה שלא נשתוק על חשבון חברים שלנו. אנחנו לא פראיירים".

אמש, מוקדם יותר, נפגשו משפחותיהם של גולדין ושאול, וכן של האזרח אברה מנגיסטו, המוחזק ברצועת עזה, עם ראש הממשלה ומזכ"ל האום באן קי-מון, באשר לסוגיית שהשבת גופות ילדיהם והשבת האזרח מנגיסטו, שאינן נכללות בהסכם האמור. בתום הפגישה, יצאה זהבה שאול, אמו של אורון, ותיארה בפני התקשורת כי "נכנסנו בתקווה ויצאנו מאוכזבים. מזכ"ל האו"ם אמר שמדובר בעניין הומניטארי. ולכן אנחנו מבקשים לא לחתום על ההסכם".

בדומה לה, גם שמחה גולדין, אביו של הדר, אמר דברים דומים. "באן אמר שהוא רואה בעניינם של אורון והדר עניין הומניטארי וכך הממשלה צריכה להציג את זה. זה מה שאנחנו מצפים מכל הסכם שישראל חותמת עליו".

גם אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, שהגיע לפגישה ללא הוריו, תיאר כי "כי הבנתי שאין דבר חדש". מנגיסטו הכריז כי "אנחנו נמשיך במאבק ההומניטארי. אם ההורים היו באים, הם היו מתאכזבים. אני פונה לחברי הקבינט לעצור את אישור ההסכם. מזכ"ל האו"ם אמר שיעשה כל שביכולתו".

בהמשך, הוגשה גם בבג"ץ עתירה כנגד ההסכם, מטען ארגון "שורת הדין", כנגד ראש הממשלה ושרי הקבינט. העתירה, הוגשה גם בשמם של בני משפחותיהם של נרצחי הטרור אברהם אשר חסנו ודני גונן.

בעתירה נטען כי ההסכם מונע את גירושם של מנהיגי חמאס מאדמת טורקיה ואת מיצוי הדין עימם, ואף מאפשר לחמאס לשמר מטה רשמי שלו בשטחה של טורקיה, והכל בחסות ההסכם.
תגיות:הדר גולדיןאורון שאול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה