הרב יצחק זילברשטיין

בניגוד לכל הסיכויים, הגנב החזיר את הכסף

בסוף התפילה ראה המתפלל את שֶקָרה לו, ונפל ארצה מתעלף מגודל האסון. כל כסף החתונה היה בכיס מעילו, ועתה נשאר ריק

אא

"והאמינו" (שמות ד' ח')
 
האמונה, יסוד היסודות של האומה היהודית, עליה חונכו יהודים מבטן אימם, פעלה בעבר הלא-רחוק גם על ה...גנבים. הגאון הרב מרא דאתרא הביא סיפור מדהים שסופר לו על ידי סבו ז"ל ויש בו כדי ללמדנו על סגוליותה של כל נשמה יהודית.
מעשה שהיה ביהודי שהגיע להתפלל בבית הכנסת וכדרכו הניח את מעילו על המתלה, כפי שהוא עושה מדי בוקר. ככל הנראה נעלם מזיכרונו שהפעם היה בתוך אחד מכיסי המעיל כסף רב מאוד שאסף לנדונייתה של בתו.
בעוד היהודי עומד בתפילתו הגיח לו גנב קשה-יום ושלף את המעיל יחד עם הכסף וברח. ויהי בסוף התפילה ראה המתפלל את שֶקָרה לו ונפל ארצה מתעלף מגודל האסון. כל כסף החתונה היה בכיס מעילו, ועתה נשאר נקי מנכסיו.
המרא דאתרא באותה עיירה, בראותו את גודל צערו ויגונו של היהודי, עלה אל הבימה ואמר לפני כל המתפללים: "אתם רואים את החור הזה בקיר בית הכנסת שבסיומו יש קופת ברזל? אני עומד לנַדות את הגנב ובגלל הנידוי ימות הגנב במיתה משונה, אלא שברצוני לתת לו ארכה של יום אחד כדי שישוב ורפא לו. אם עד מחר לא יניח את הכסף באותו חור, אנדה אותו".
ולמחרת, כך סיפר סבו של הרב, היה כל הכסף מונח בקופת הברזל של בית הכנסת. איומיהם של הרבנים עשו רושם על הגנבים של פעם עד כדי כך שהאיש לא חשב פעמיים והחזיר את כל הכסף.
 

תגיות:עלינו לשבחהרב יצחק זילברשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה