5 נקודות למחשבה

למה נועדו הנחירות? 5 נקודות למחשבה

היכן תמצאו תרופות טבעיות יעילות חינם, ולמה אנשים נוחרים בשנתם? וגם: השפתיים שלנו – תפקידים שעליהם לא חשבנו

אא

בית המרקחת של בורא עולם
האם הבחנתם כי קיים דמיון מפתיע בין צורתם של פירות וירקות מסוימים ובין צורתם של איברים בגוף האדם? ולא סתם איברים, אלא אותם איברים אשר הפירות או הירקות הללו מועילים להם?
להלן מספר דוגמאות:
אגוזי מלך - הדמיון שבין צורת המוח לבין צורת אגוז מלך הוא מדהים: האגוז בתוך קליפתו נראה כמו מוח מיניאטורי, המחולק לשני חצאים כשהוא מונח בתוך גולגולת. האגוז מכיל אומגה 3, נוגדי חמצון, ויטמיןE  וחומצה פולית, החשובים למוח ולתפקודו.
גזר -  פרוסת גזר דומה מאד לעין האנושית. נראים בבירור צורות האישון, הקשתית ורשת ה"קווים" שסביבם. הוכח שהגזר מועיל לעיניים, משום שהינו אחד המקורות הבריאים לבטא-קרוטן, המספק לגוף את וויטמין A, החשוב לבריאות העיניים ולראייה תקינה.
עגבנייה -  העגבנייה הטבעית מחולקת לארבעה תאים, צבעה אדום, וכך היא דומה ללב גם במבנה וגם בצורה ובצבע. מחקרים מצאו כי העגבנייה מועילה לבריאות הלב ולניקוי הדם באמצעות הליקופן (הפיגמנט האדום) שהיא מכילה.
שעועית אדומה -  נראית כצורת כליה. והיא אכן מחזקת את תפקוד הכליות אצל אדם בריא.
אבוקדו- לאבוקדו עם הגרעין שבתוכו צורה של הרחם, בית גידול העובר. לאחר חיתוכו, חציו נראה עם עובר וחציו ללא עובר. אכילת אבוקדו מסייעת למניעת סרטן צוואר הרחם, מאזנת את ההורמונים, מזרזת החלמה אחרי לידה, והמעניין ביותר: בדומה להריון, הנמשך 9 חודשים, גם האבוקדו זקוק ל-9 חודשים כדי להפוך לפרי בשל!
האם יד המקרה היא זו?
נפלא הדבר שאפילו צורת הפירות מרמזת על התועלת הטמונה בהם לאיבר המסוים בגוף האדם, באמצעות הדמיון ביניהם.
דבר זה מצביע, כבדרך אגב, על בורא אחד שברא את כל הפרטים הקיימים בעולם, והטמין בהם רמזים נפלאים בפני המתבונן בהם.  
 
למה נועדו הנחירות?
כשאדם ער, אם אחד מאיברי גופו אינו מתפקד כראוי, הוא "מרגיש" זאת בדרך כלל ומטפל בבעיה... אבל מה יעלה בגורלו של אדם, אם זה קורה כשהוא ישן? שמא, חלילה, ימות?
אלא שימו לב לחסד המופלא שעושה עמנו בורא עולם בזמן שאנו ישנים.
מערכת הנשימה הינה המערכת הקריטית ביותר לתפקודו של האדם, שהרי ללא קבלת חמצן באופן סדיר, כל מערכות הגוף קורסות! אדם הסובל בשנתו מהפרעות בדרכי הנשימה, כיוון שאינו "מודע" לכך, עלול הוא למות... לפיכך יצר בורא העולם מנגנון המשמיע מעין "אזעקה", המתריעה בפני הסובבים של האדם הישן, שישנה בעיה שדחוף לטפל בה... ומהי אותה "האזעקה"? נחירות.
הנחירות נגרמות בשל היצרות בדרכי הנשימה. ועלולות לתרום לאי ספיקת ריאות, לאי ספיקת לב ובמקרים קיצוניים אף למוות במהלך השינה. לכן, אם תהינו לעצמנו מה "תורם" לנו הרעש הלא נעים - שנקרא "נחירות", הבוקע מאפו של האדם בזמן השינה?... מדובר בין השאר "באזעקה קולית", שהגוף שלנו מספק, המאותתת בקול רם שקיימת בעיה בדרכי הנשימה...
שימו לב לפלא: מדובר בתופעה יחידה של התראה קולית!, אין עוד התראות כמוה לגבי שום בעיה אחרת בגופנו.
רק באדם ישן עם קשיים בנשימה, שהינה מערכת קריטית לחיי האדם, קיימת השמעת רעש רם וצורם... ולמה זה? כדי שהסובבים ישימו לב לכך ויזעיקו עזרה בהתאם.
עובדה זו אינה מקרית, ברור שיש כאן כוונת הבאה לשמור את האדם מנזק.

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)


שפתיים
חשבתם לעצמכם לשם מה יש לנו שפתיים? 
השפתיים מונעות מהאוכל ומהנוזלים להישפך החוצה מהפה, וגם מאפשרות אכילה נקייה ואסתטית. יחד עם זאת, השפתיים אינן רק איבר המסייע באכילה ובשתייה, אלא יש להן תפקידים חשובים נוספים, שאולי לא נתנו עליהם את דעתנו. מה למשל?
השפתיים הן אחד האיברים שהכי משפיעים על מראה הפנים שלנו ועל יצירת הבעות פנים - חיוך, צער, הפתעה ועוד. תוכלו לנסות מול המראה...
השפתיים הכרחיות לדיבור ומסייעות בהגיית אותיות השפתיים - בומ"פ – ובהגיית התנועות – a e i o u שבלעדיהן אי אפשר לבטא מילה.
השפתיים מגינות עלינו מסכנה: עור השפתיים עדין ורגיש למגע ובפרט לדרגת החום של מאכלים שונים, הנכנסים לתוך פינו, ובכך מונע מאתנו הכנסת מאכלים חמים מדיי או קרים מדי לגופנו. לדוגמה, כשבכוונתנו לשתות תה חם, מגע התה עם השפתיים קולט מיד את החום הגבוה שמגיע מהתה, אנו נרתעים לאחור, ובכך נמנעים מפגיעה באיברים הפנימיים של גופנו.
השפתיים הן קריטיות לקיומו של התינוק, בהיותן משמשות כטבעת יונקת, ומסייעות לתינוק לינוק.
לסיום, הקדישו כמה רגעים והתבוננו בשרטוט המהונדס להפליא של מבנה השפתיים. הן מלאות וסימטריות, קו התיחום הטבעי של השפתיים ברור ומדויק. ישנה פרופורציה נכונה, דיוק והתאמה מופתית בין השפה העליונה והתחתונה...
ואני שואל, מיהו האמן שתכנן ואף עיצב אותן בצורה כה מדויקת?
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)


חבל הארץ היוקרתי ביותר בעולם - למיעוט הנרדף ביותר בעולם
ארץ ישראל היא פיסת הנדל"ן האטרקטיבית ביותר בעולם... מדוע, אתם שואלים? מיד אסביר:
מבחינה כלכלית, הימצאותה בצומת יבשות תורמת לפעילותה הכלכלית והביטחונית.
מבחינה אקלימית, מזג האוויר בה מגוון ונוח למגורים ולעבודת האדמה.
מבחינה דתית, היא קדושה ליהדות, ואף הנצרות והאסלאם רואים בה מרכז דתי בעל חשיבות עצומה מבחינה היסטורית ומבחינה לאומית.
אם כן, יש כאן פלא גדול ובלתי נתפס: איך יכול להיות שמיעוט נרדף ומדוכא, כמו העם היהודי שהיה מפוזר בכל העולם, זכה לקבל את ארץ ישראל - חבל ארץ הנמצא במיקום הגיאוגרפי האטרקטיבי ביותר בעולם?... זה נוגד כל היגיון! למיטב ידיעתי, פיסות נדל"ן יקרות לא מעניקים  "במתנה", ובטח שלא למישהו שאין חפצים ביקרו...
מה גרם לממשלת בריטניה (שהייתה סוג של אימפריה אז) לראות בעין יפה הקמת בית לאומי ליהודים בארץ ישראל, ואף למסור לנו אותה בתום תקופת המנדט הבריטי?
מה גרם לאו"ם, שכל הזמן נגדנו, להצביע ברוב קולות בעד הקמת מדינה ליהודים בארץ ישראל ("תכנית החלוקה")?
איך -  למרות התנגדותם העזה של כל מדינות ערב שסביבנו - הוקמה מדינת ישראל?! מדובר בתסריט לא הגיוני, שהתגשם באופן בלתי צפוי.
אלא שכל התמיהות הללו קורסות, כשמדובר בהבטחה מפורשת של אלוקים לעם ישראל, שלאחר הגלות הארוכה הוא יקבץ את עם ישראל מכל קצות תבל חזרה לארץ ישראל כדי לרשת אותה: "וְשָׁב יְהוָה אֱלֹהֶיךָ אֶת-שְׁבוּתְךָ, וְרִחֲמֶךָ; וְשָׁב, וְקִבֶּצְךָ מִכָּל-הָעַמִּים, אֲשֶׁר הֱפִיצְךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, שָׁמָּה. אִם-יִהְיֶה נִדַּחֲךָ, בִּקְצֵה הַשָּׁמָיִם--מִשָּׁם, יְקַבֶּצְךָ ה'  אֱלֹהֶיךָ, וּמִשָּׁם, יִקָּחֶךָ. וֶהֱבִיאֲךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר-יָרְשׁוּ אֲבֹתֶיךָ וִירִשְׁתָּהּ...(דברים ל',  ג'-ו').
נתבונן: מי יכול להתחייב להבטחה כה בלתי הגיונית? ומי הוא זה שיכול לעמוד בהבטחתו ולקיימהּ?
רק בורא העולם ושליט ההיסטוריה מסוגל לזאת!

ארץ ישראל בשביתה
איך קרה שארץ ישראל, הנמצאת במיקום הגיאוגרפי המוצלח ביותר בעולם מכל הבחינות, הייתה במשך 2000 שנה ארץ עזובה, ריקה ושוממה? זה נוגד את כללי הביקוש וההיצע!
איך יכול להיות שמאז שעם ישראל חזר לארצו, "התעוררו" הערבים והחליטו "פתאום" שהם רוצים את ארץ ישראל?, למה הם לא יישבו את הארץ ולא הפריחו את השממה במשך אלפיים שנה? איפה הם היו כל הזמן הזה?...
ופה הפלא הגדול והבלתי נתפס: במשך 2000 שנה הארץ הייתה שוממה, איש לא הצליח ליישב את הארץ ולהפריח את השממה, ורק מאז שעם ישראל חזר לארצו לפני כ-70 שנה, אנו עדים לתנופת התיישבות ולפריחה בלתי רגילה בארץ ישראל! איך זה יכול להיות, מה השתנה?
ארץ ישראל אכן הייתה שוממה. לראיה, ניתן לשאול את הדורות הקודמים לנו (סבא וסבתא) מה היה בארץ ישראל כשהם הגיעו לכאן. תשובתם: "חול, ביצות, שום דבר..." .
אנו עומדים בפני חזיון מרתק: שימו לב, למרות התנאים האטרקטיביים של חבל ארץ זו, בתקופה שעם ישראל אינו נמצא בארצו, האדמה מכריזה על "שביתה" והופכת למדבר. אף אחד לא מצליח ליישב את הארץ ולהפריח את השממה! אבל כשהיהודים חוזרים לארץ ישראל, ארץ ישראל חוזרת גם היא לעצמה. כל עוד עם ישראל בארצו – ארץ ישראל מלבלבת ופורחת.
אנו בעצמנו עדים לכך, שבתוך שנות דור אחד עברה הארץ מהפך לא יאומן, מארץ ריקה ושוממה, מלאה בביצות, הפכה היא לארץ מוריקה ופורחת. 
הפלא מתעצם שמבינים שמדובר בהבטחה של אלוקים לעם ישראל- שבמשך שנות הגלות הארוכות, הארץ תהיה שממה ולא תיתן פריה לאויבי ישראל: "וַהֲשִׁמֹּתִי אֲנִי אֶת הָאָרֶץ; וְשָׁמְמוּ עָלֶיהָ אֹיְבֵיכֶם, הַיֹּשְׁבִים בָּהּ. וְאֶתְכֶם אֱזָרֶה בַגּוֹיִם, וַהֲרִיקֹתִי אַחֲרֵיכֶם חָרֶב; וְהָיְתָה אַרְצְכֶם שְׁמָמָה, וְעָרֵיכֶם יִהְיוּ חָרְבָּה... כֹּל יְמֵי הָשַּׁמָּה, וְאַתֶּם בְּאֶרֶץ אֹיְבֵיכֶם; אָז תִּשְׁבַּת הָאָרֶץ... (ויקרא כו', לב'-לד'). 
ומאידך הקב"ה גם מבטיח שעם ישראל יחזור לארצו, ושארץ ישראל השוממה תחזור לפרוח ולתת פריה בשוב בניה אליה בתום ימי הגלות: "וְאַתֶּם הָרֵי יִשְׂרָאֵל, עַנְפְּכֶם תִּתֵּנוּ, וּפֶרְיְכֶם תִּשְׂאוּ לְעַמִּי יִשְׂרָאֵל: כִּי קֵרְבוּ לָבוֹא" (יחזקאל לו', ח').
נתבונן: מי יכול להתחייב לנבואה כה בלתי הגיונית ופרדוקסלית?! ומי הוא זה שיכול לעמוד בהבטחתו ולקיימהּ?!

תגיות:5 נקודות למחשבהשפתייםנחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה