חדשות יהדות

אושר בכנסת: המועצה הדתית אינה מחויבת לתקצב מקוואות רפורמים

חוק המקוואות אושר בקריאה ראשונה. משמעותו היא כי שימוש במקווה יתאפשר רק לצורך טהרה או גיור, על פי פסקי השולחן ערוך

אא
מליאת הכנסת אישרה אמש (שני) בקריאה ראשונה את חוק המקוואות שהגיש ח"כ משה גפני.

על פי החוק החדש, המועצה הדתית תהא רשאית לקבוע עם אילו גופים היא בוחרת להתקשר, והיא  לא תהא מחויבת לתקצב מקוואות רפורמיים.

כמו כן, על פי הצעת החוק, שימוש במקווה טהרה בבעלות ציבורית שמיועד לטבילה לצורכי טהרה או גיור, יתאפשר "רק לצורך טבילה הלכתית לקיום ההלכה והמנהג היהודיים לפי פסקי השולחן ערוך, ובהתאם להוראות מועצת הרבנות הראשית לישראל".

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "במדינת ישראל, מאז ומעולם, משמשות המקוואות לצרכי מסורת, הלכה ומנהג, ולשם כך ניתן מימון ציבורי לבניית ותחזוק המקוואות. בעקבות עתירת גופים שמטרתם לקעקע את יסודות היהדות המקובלת במשך אלפי שנים, פסק בית המשפט העליון כי יש לאפשר לכתות שונות, לעשות שימוש במקוואות טהרה, לצורך טקסים שונים, שנערכים על ידם".

ההצעה הוגשה בתגובה לפסיקת בג"ץ, אשר קיבל לפני מספר שבועות את עתירת התנועות הרפורמית והקונסרבטיבית, והורה לאפשר במקוואות הציבוריים טבילת 'מתגיירים' בגיורים שאינם על פי ההלכה.
במהלך הדיון, הגיב ח"כ גפני לעבר נציגי מרצ, שתקפו את הצעת החוק. לדבריו, "27 שנים אני בכנסת. אני לא זוכר שסיעת 'מרצ' נלחמת למען זה שיטבלו במקווה".

בדיון שנערך בחוק לפני מספר ימים, פנה ח"כ אשר בציניות לנציגי יש עתיד ואמר: "במסגרת הדברים החדשניים, הייתי ממליץ לסוכנות היהודית לבנות במדינת תל אביב כותל חדש בארכיטקטורה מחודשת".

28 ח"כים תמכו בהצעת החוק, ו-10 הצביעו נגדו. החוק יעבור כעת לדיון בועדת הפנים לצורך הכנה לקריאה שניה ושלישית.
תגיות:רפורמיםהמועצה הדתית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה