חדשות בעולם

"נתניהו לא התחייב שההסכם יכלול את החזרת הגופות"

בצל הסכם הפיוס שייחתם מחר בין ישראל לטורקיה, גובר זעמם של משפחות גולדין ושאול. נתניהו בתגובה: "לא אמרתי שההסכם יכלול את החזרת הבנים"

אא

מחר (שלישי) ייחתם הסכם הפיוס בין ישראל לטורקיה, ומנכ"לי משרדי החוץ של שתי המדינות יחתמו עליו. ביום רביעי צפוי ההסכם להגיע לאישור הקבינט המדיני – בטחוני, ולנתניהו צפוי רוב.

למרות הדיבורים המוקדמים, ההסכם לא יכלול את החזרת גופותיהן של סגן הדר גולדין הי"ד ושל סמ"ר אורון שאול הי"ד, שנפלו ברצועת עזה במהלך מבצע 'צוק איתן', וגופותיהן מוחזקות עדיין בידי חמאס.

בשל כך, בימים האחרונים מחריפים קרובי החללים את התבטאויותיהם כלפי ראש הממשלה. "נתניהו דואג לעזה ולא לחיילים שלנו", אמרה זהבה שאול, אמו של אורון הי"ד, שגופתו מוחזקת בידי חמאס. שתדע כל אם בישראל: מחר זו יכולה להיות את. זו תעודת עניות לממשלה, לראש הממשלה ולשר הביטחון. ככה לא מנהלים משא ומתן". גם בעלה הרצל התקיף: "שנתיים אנחנו מקבלים את אותן הבטחות מראש הממשלה. הוא הבטיח לי אישית שלא יהיה שום הסכם עם חמאס ועם טורקיה", אמר אביו של אורון הי"ד.

לאה גולדין, אמו של הדר הי"ד, אמרה כי "אחרי שסיימנו את השבעה, פגשנו את שר הביטחון ואת ראש הממשלה, וקיבלנו את הרושם שהדר ואורון הם תנאי לכל משא ומתן". בעלה, שמחה גולדין, הוסיף כי "דיברנו עם שרי הקבינט, הסברנו להם שלשתי המשפחות יש הבטחה של ראש הממשלה שבכל מקרה של משא ומתן שקשור לעזה, יתנו את המשא ומתן בהחזרת הבנים".

ממקום מושבו ברומא, התייחס נתניהו לזעמם של משפחות החללים. "אמרתי שההסכם יכול לקדם עוד נתיב של אינפורמציה ושיתוף פעולה לסייע להתקדם במשימה של הבאת הבנים הביתה. לא אמרתי שההסכם יביא אותם הביתה, או שאני מתנה את ההסכם בהבאתם מראש, כי אין לנו אפשרות מעשית לעשות את זה", אמר ראש הממשלה.

מלשכת ראש הממשלה נמסר הערב (שני) כי נתניהו הזמין את משפחות שאול וגולדין לפגישה מחר יחד עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, המבקר בישראל.
 

תגיות:טורקיהאורון שאולהדר גולדין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה