בריאות ותזונה

האם מחירו של הלחם המלא יוכנס סוף סוף לפיקוח?

כבר שנים שאתם אוכלים לחם מקמח מלא ומשלמים עליו גם מחיר מלא? יוזמה חדשה של משרד הבריאות עשויה להוזיל את מחירו בעשרות אחוזים, לאחר שיוכנס לפיקוח ממשלתי

אא
בראיון שהעניק היום פרופסור איתמר גרוטו, המשמש כמנהל השירותים לבריאות הציבור במשרד הבריאות, חשף כי המשרד שוקל ליזום מהלך שיכניס את מחירו של הלחם המלא לפיקוח. זאת, ככל הנראה במקום הלחם הרגיל. במידה והיוזמה תאושר, מחירו לצרכן יעמוד על 6.40 שקלים בלבד, מה שיהווה הוזלה משמעותית לצרכן.
את הדברים, חשף היום פרופסור גרוטו בראיון לאתר YNET, במהלך 'כנס מזון בעידן החדש'. זאת, למורת רוחו של בעליה של מאפיית אנג'ל, אחת המאפיות הגדולות בארץ, ירון אנג'ל.  "כן, אנחנו רוצים שהמחיר של לחם מלא ייכנס לפיקוח. זה עומד על הפרק 6-5 שנים", אמר גרוטו. "אנחנו חושבים שההחלטות על הפיקוח צריכות לקחת בחשבון גם את ההיבט הבריאותי".

עוד הוסיף, כי המהלך צפוי להוציא את מחירו של הלחם הרגיל מפיקוח. "אני חושב שהכי נכון להחליף בין הלחם הרגיל ללחם המלא. או להוציא מפיקוח מוצרים כמו שמנת 38% למשל", התבטא גרוטו.

כאמור, באם תאושר היוזמה, מחירו של הלחם המלא יעמוד על כ-6.40 ₪ בלבד, הוזלה של לפחות מחצית ממחירו כיום. כמו כן, יצרני הלחם יצטרכו לעמוד בקריטריונים ברורים. ובהם: שהלחם המלא יכיל לפחות 80% קמח מלא, לא יותר מ-400 מ"ג נתרן ו-250 קלוריות ל-100 גרם.
 
ולמרות הבשורות הטובות, נראה שמוקדם מדי לשמוח. שכן ההמלצה אם להכניס את הלחם לפיקוח היא אמנם של פרופ' גרוטו, אבל הפיקוח על מחירי הלחם נמצא בידי משרד הכלכלה, והוא צפוי לומר את המילה האחרונה בנושא.
 
בתגובה לדברים, נמסר ממשרד האוצר כי "העבודה של משרד הבריאות היא לא עבודה שעל בסיסה אפשר לקבל החלטות. נצטרך לערוך בחינה מקצועית שלה. לאור פנייתו של המשרד סוכם כי תיערך פגישה בין נציגי משרד הכלכלה, הבריאות והאוצר במטרה ללמוד את הנושא".
 
תגיות:בריאות ותזונהמשרד הבריאותלחם מלא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה