חדשות בארץ

הרב שמגייר את הנער הערבי בראיון: "יש לו לב, רואים עליו שזה בא מבפנים"

אביחי שנטי, הצעיר הערבי שנמצא בהליך גיור מתקדם, למרות התנגדות חלק ממשפחתו, כבר הפך לכוכב ברשת. כעת, בראיון מיוחד, מספר הרב שמעון לוי, שמסייע לו בהליך הגיור, על נער "מלא בנכונות להתקרב לדת שלא ראיתי בכל מתגייר"

אא
הוא נמצא בהליך גיור רק חודשיים, אבל כבר הפך לשם דבר. אביחי שנטי, הצעיר המוסלמי שמבקש להתגייר כבר ריגש רבים. כעת, מעיד עליו גם הרב שמסייע לו בתהליך הגיור, כי מדובר בבחור מיוחד, בעל רצון עז להפוך חלק מהעם היהודי.

בראיון מיוחד שהעניק הרב שמעון לוי, רב שכונת בר כוכבא בבני ברק ויו"ר אולפן עמותת נתיבי זוהר, המתעסק בהכשרת מתגיירים לגיור, לאתר 'בחדרי חרדים', סיפר על שנטי תלמידו, שהינו תלמיד מיוחד בעל זיקה עמוקה להכיר את היהדות.

יצוין, כי הצעיר, אביחי שנטי, עושה את הצעד במסירות של ממש, מאחר ורבים מבני משפחתו מתנגדים מאוד למהלך, אולם הוא אינו חושש וממשיך בתהליך בלב שלם.
 
"לפני כחודשים אביחי הגיע למכון שלנו נתיבי זוהר, פנה אלי והחל לשאול ולהתעניין על היהדות והדת" מתאר הרב לוי. "כל מוסלמי שמגיע אלינו בדרישה להתגייר אנו בודקים לעומק מה מביא אותו להתעניין במצוות הדת. ואכן במקרה של אביחי בדקתי לעומק את הדרישה שלו להתקרב לדת וראיתי באביחי נכונות מעומק הלב, ולכן קיבלתי אותו למכון אצלנו".

הרב מתאר את הרצינות שבה עובר שנטי את התהליך, והמאמצים שמשקיע בו. "אביחי היה מגיע מקריית מלאכי ומקומות נוספים שהם רחוקים מהמכון שלנו, שבו אנו משוחחים על ענייני הדת. הייתה לאביחי נכונות יוצאת דופן עם רצון מיוחד להשתתף בכל שיעור ללימוד לקראת הגיור. היה פעם אחת שאיחר בכמה דקות והתעקש שארשום אותו שלא איחר ואף דרש לדעת מה למדו בתחילת השיעור.

"היום, לאחר כחודשיים, אביחי ממש התקרב ליהדות, הוא לא היחיד שכרגע בהליכי התקרבות לדת וגיור, יש עוד נוצרים שכרגע בהליכים, אבל באביחי יש נכונות להתקרב לדת שלא ראיתי בכל מתגייר. יש לו לב, יש לו נכונות, רואים עליו שזה בא מבפנים".

הרב הוסיף וציין את השתלבותו המהירה של שנטי בשיעורים ובין הרבנים המלמדים. "אביחי תפס קשר טוב והתחבר לכל המורים אצלנו, שומע כל דבר שאומרים לו, כותב כל שיעור. כשאביחי סיפר להוריו על הדרך בה הוא בחר הוריו השלימו עם בקשתו ואמרו לו 'זו דרכך זו בחירתך' ולא ראינו התנגדות מצידם".

בצעד די מפתיע, מציין הרב לוי, כי נראה ששנטי כבר לא לבד בהחלטה להתגייר. "בעקבות הצעד של אביחי, אחיותיו החלו אף הן להתעניין ביהדות ואף ביקשו לבוא וללמוד במכון אצלנו. אני כרגע בקשר עם האחיות ובודק האם הן כשירות לבוא וללמוד אצלנו במכון, הן גם משדרות נכונות כמו האח. יש כאן סיעתא דשמיא גדול מאוד".

ובסיום, מציין הרב לוי כי נראה ששנטי יצלח את תהליך הגיור מוקדם מן הצפוי. "במכון אצלנו תהליך ההתלמדות הוא כעשרה חודשים, אך בגלל שאביחי חרוץ מאוד אני חוזה שכבר בתוך כחצי שנה הוא יסיים את התהליך, מאחר ואביחי משדר חריצות והתמדה בלימוד. לאחר סיום ההתלמדות במכון, אעביר אותו לבית הדין של הגר"נ קרליץ או לבית הדין הרבני, ושם אביחי יעבור את סיום הליך הטהרה והברית מילה".
תגיות:גיורמוסלמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה