בריאות ותזונה

מערכת יחסים טובה עם הבן? סיכוי טוב שהוא יהיה רזה ובריא

מחקר חדש מצא כי איכות הקשר בין אב לבנו מנבאת את הסיכוי של הילד להקפיד על אורח חיים בריא בבגרותו

אא

מחקר חדש של אוניברסיטת גולף בקנדה מצא כי הורים, ובמיוחד אבות, משחקים תפקיד חיוני בפיתוח התנהגויות בריאות שימנעו השמנה קיצונית בקרב ילדיהם.

החוקרים מצאו כי לצעירים שגדלו במשפחות יציבות והחזיקו במערכות יחסים טובות עם הוריהם היה סיכוי טוב יותר להקפיד על הרגלי תזונה, פעילות ושינה בריאים, וסיכון נמוך יותר להגיע להשמנה קיצונית.

החוקרים אף מצאו כי מערכת היחסים בין אב ובנו היתה חשובה יותר ממערכת היחסים בין אם לבנה כדי לנבא את סיכויי השמנת היתר של הבן.

"חלק גדול מהמחקר שבדק את השפעת ההורים על ילדיהם באופן מסורתי בדק רק את השפעת האם או את ההשפעה המצורפת של ההורים", אומר פרופסור ג'ס היינר, החוקר הראשי בצוות המחקר. "התוצאות שלנו מדגישות את החשיבות בבחינת ההשפעה שיש לאבות על ילדיהם ובפיתוח אסטרטגיות שיעזרו לאבות לתמוך בהתפתחות התנהגויות בריאות אצל ילדיהם".

המחקר, בו השתתפו 3,700 צעירות ו-2600 צעירים, מצא כי למערכת היחסים בין אב ובן יש השפעה גדולה יותר על הבנים מאשר למערכת היחסים בין אם לבת יש על הבנות.

באופן כללי, מסכמים החוקרים, המחקר מוכיח את חשיבותם של יחסי משפחה תקינים ובריאים לבריאותם הפיזית של הילדים. "ייתכן שהסיבה לכך היא שרמה גבוהה של חוסר תפקוד משפחתי מפריעה לפיתוח של הרגלים בריאים בשל יכולתם המוגבלת של ההורים לפתח רטינות הקשורות לאכילה, שינה ופעילות גופנית. בלי הרגלים כאלה – קל להגיע לעודף משקל".
תגיות:בריאותמערכת היחסים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה