חדשות יהדות

אף פעם לא מאוחר: זוג ניצולי שואה נישאו אמש בטקס מרגש בבית חב"ד שבפריז

החתן, בן 90, והכלה, בת 75, שרדו את מאורעות השואה, נישאו בעבר לגויים והתאלמנו – ונישאו אמש במעמד מרגש בידי הרב הרשי דרוקמן, חסיד חב"ד בפריז. וחכו שתשמעו את סיפור החיים המרגש שלהם

אא
במעמד מרגש, נישאו אמש (ראשון) זוג ניצולי שואה ישישים, בבית חב"ד שבפריז. הזוג הטרי, הוא לא אחר מאשר חתן בן 90 וכלה כבת 75, ששרדו את מאורעות השואה, ומאז הספיקו להינשא ולהתאלמן, ואז להכיר אחד את השנייה ולהינשא כדת וכדין.

סיפורם של השניים, מתחיל בצעירותם, אז היו נשואים כיהודים לבני זוג גויים. לפני כעשר שנים התאלמנו השניים, והכירו בבית חב"ד שבפריז, אולם מעולם לא חשבו להינשא. משך השנים, התגוררו בבית חב"ד. "ואז לפני תקופה התחלתי לדבר איתם על חתונה שכדאי וחשוב, ואמש זה אכן קרה, עשינו חתונה לבני הזוג", מתאר הרב דרוקמן בהתרגשות בראיון לאתר 'בחדרי חרדים', "הם היו מאושרים מאוד".

הכלה, איבדה את הוריה בשואה וגדלה בבית יתומים בצרפת, שם גדלה כל חייה כגויה, ולכן גם התחתנה עם גוי, שנפטר כאמור לפני כעשור.

החתן לעומתה, ניצל ממאורעות השואה, הצליח לברוח ממחנות ההשמדה ועבר לצרפת, שם נישא לגויה, שנפטרה כאמור אף היא לפני כעשור.

"הכלה הגיעה לבית חב"ד אצלנו לפני תקופה. משם קרבתי אותה ליהדות והדת... ואת החתן הכרתי לפני מספר שנים, כשעוד היה רחוק מהיהדות ולא הבין את המשמעות של הדת. הסברתי לו במשך תקופה על הדת והחשיבות ביהדות - עד שהחל להתקרב לדת והגיע אלינו לבית חב"ד פריז", מתאר הרב דרוקמן.

לדבריו, לשני בני הזוג לא היו כלל ילדים מבני הזוג הגויים, והקשר המרגש ביניהם נוצר במהירות מאז שנפגשו בבית חב"ד.

פרט מרגש נוסף הוא, שעוד קודם החתונה, כבר לפני כחודש, שימש הישיש כבר כחתן, אבל מסוג אחר לגמרי. "לפני כחודש גילתי שהחתן הזקן בן ה-90 לא עשה בר מצווה כשהיה בגיל 13, אז לפני כחודש ערכנו לו בר מצווה עם עלייה לתורה וכל הנדרש. הוא ממש התרגש. היה לו אור בעיניים", מתאר הרב. 

את החתונה הוא מתאר כמאורע משמח במיוחד, שרבים התרגשו נכחו ואף התחזקו ממנו. "הייתה שמחה פורצת גבולות, אנשים ממש התרגשו מהמחזה. לחתונה הגיעו אף אנשים רחוקים מהיהדות שמרוב התרגשות הביעו רצון להתקרב לדת אף הם".

עוד הוסיף, כי "הפעילות שלי ושל אשתי בבית חב"ד זה לחפש יהודים אבודים, שלא יודעים את מוצאם". וכן, גם בגיל 90, מסתבר. מי כעמך ישראל.
תגיות:ניצולי שואהחתונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה