חדשות בארץ

הרפורמה שיזם שר הבריאות ליצמן אושרה פה אחד: קנאביס בבתי המרקחת

מדובר בבשורה עבור חולים רבים, שנתקלו בסחבת בירוקרטית הנמשכת לעיתים חודשים ארוכים, על מנת להשיג את מוצרי הקנאביס הרפואי

אא
הרפורמה שיזם שר הבריאות יעקב ליצמן אושרה הבוקר (ראשון) פה אחד: מוצרי הקנאביס הרפואי יימכרו מעתה בבתי מרקחת שיעמדו בתנאים הנדרשים. גם מספר בתי המרקחת לא יוגבל, וכל בית מרקחת שיעמוד בתנאים יוכל להנפיק את המוצר. "אנו נמשיך לפעול להרחבת מעגל המוסמכים לאשר שימוש בקנאביס רפואי למטופלים, במטרה לשפר את השירות לציבור בתחום", נמסר ממשרד הבריאות.

מדובר בבשורה עבור חולים רבים, שנתקלו בסחבת בירוקרטית הנמשכת לעיתים חודשים ארוכים, על מנת להשיג את מוצרי הקנאביס הרפואי. עד היום, רק 36 רופאים בכל רחבי הארץ היו מוכשרים לתת אותו. על פי המתווה החדש, יפעל משרד הבריאות להרחיב את מעגל הרופאים המוכשרים לכך.

האפשרות הקיימת עד היום, לפיה הקנאביס הרפואי מגיע לבתי החולים באמצעות חברות הפצה, תבוטל. מהיום, יימכרו המוצרים רק בבתי המרקחת. הסיבה לכך, לפי משרד הבריאות, היא כדי להבטיח שהמוצרים ייוצרו בתנאי איכות ראויים.

השר ליצמן אמר הבוקר: "הממשלה החליטה היום על רפורמה חשובה, עליה הכרזתי לפני מספר חודשים. הרפורמה תעשה צדק עם אלפי חולים שזקוקים לקנאביס הרפואי למטרת רפואה בלבד. אין כל סיבה שמי שזקוק לקנאביס מסיבה רפואית יסבול ויעבור מסכת בירוקרטית מיותרת, ועל כן יש להביא לשינוי הקיים היום בתחום".

עוד הוסיף ליצמן: "אני נגד ליגליזציה, שלא תטעו בי. יחד עם ההקלה לאלה הזקוקים לקנאביס רפואי, אנו נחמיר את הפיקוח ונמנע אפשרות לזליגה. המשטרה תטפל בכך. הקנאביס הרפואי יגיע לאלה הצריכים אותו באמצעות בית המרקחת כמו תרופה מסוג מורפיום וכדומה. נגדיל את רשימת הרופאים המאשרים קנאביס רפואי ונקל על ציבור החולים שסובל".

הקנאביס הרפואי מסייע לחולים במחלות קשות, וכ-20,000 חולים כבר נעזרים בו. בקנאביס הרפואי מסתייעים חולים במחלות מעי דלקתיות, שלא הגיבו לטיפולים המקובלים; חולים במחלות נוירולוגיות, כמו טרשת נפוצה, טורט, ופרקינסון, נעזרים בו לשיפור התנועתיות ולטיפול בכאב; חולים בסרטן נעזרים בו להפחתת כאב, בחילות והקאות, ולשיפור התיאבון. כן נעזרים בקנאביס הרפואי חולים סופניים, עם תוחלת חיים של פחות מחצי שנה, לשם הקלת תסמינים; וחולים פסיכיאטריים הסובלים מתסמונת פוסט טראומטית.
 
תגיות:יעקב ליצמןמשרד הבריאותקנאביס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה