חדשות בעולם

ההסכם עם טורקיה במגעים מתקדמים. משפחות הנעדרים זועמות

נציגי ישראל וטורקיה ייפגשו היום כדי לחתום על הסכם הפיוס. משפחות הנעדרים ממבצע 'צוק איתן' זועמות: "ראש הממשלה הבטיח שלא יהיה מו"מ בלי שאורון והדר יחזרו הביתה"

אא
נציגי ישראל וטורקיה צפויים להיפגש היום (ראשון) כדי לחתום על ההסכם שיביא להסדרת היחסים בין המדינות. הקבינט המדיני ביטחוני צפוי לאשר ביום רביעי הקרוב את פרטי הסכם הפיוס.

ההסכם בין ישראל לטורקיה כולל את התפשרותן של שתי המדינות במספר נושאים שהיו במחלוקת. טורקיה הסכימה שלא לאפשר לארגון חמאס להוציא פיגועים מתחומה, אך חמאס ימשיך לפעול באיסטנבול. נוסף על כך, טורקיה תסייע לשיקומה של עזה, באישור ישראל, תוך שהסגר הסגר הביטחוני על הרצועה יימשך.

במקביל להתקדמותם של המגעים, הודיעו הוריו של סמ"ר אורון שאול הי"ד כי יקימו הבוקר אוהל מחאה מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "אנו דורשים להתנות את חידוש היחסים עם טורקיה בהחזרת גופת בננו וגופת סגן הדר גולדין הי"ד לקבורה בישראל", אמרה משפחתו של שאול.

"בשנתיים האלה נפגשנו רבות עם רה"מ והוא הבטיח שלא יהיה מו"מ בלי שאורון והדר יחזרו בבית", אמרה זהבה אורון. בעלה, הרצל, פנה לראש הממשלה וחברי הקבינט באמרו: "לפני שתחתמו, לפני שתחליטו, תחשבו עלינו. שנתיים אנחנו מחכים בשקט. אני לא מבקש רחמים, אבל אולי לא תהיה שוב הזדמנות כזאת. זאת שעת המבחן, אדוני ראש הממשלה".

ממשפחתו של הדר גולדין נמסר כי "במשך שנתיים המשפחה מובילה קו הדוגל בהיפוך המשוואה, על מנת לגרום לחמאס לשלם מחירים על חטיפת הדר ואורון ועל שהם מחזיקים בהם כשבויים עד היום. אנו רואים בחומרה רבה את ההסכם המתגבש בין ישראל לטורקיה, מנהיגת האחים המוסלמים והמדינה המשמשת פטרון חמאס בעזה".

משפחת גולדין הוסיפה כי "הגיע הזמן שישראל תהיה זו אשר תגדיר מחירים לחמאס על חטיפת והחזקת חיילים, ולא כפי שהתרגלנו בשלושים השנים האחרונות, לפיה אנו משלמים מחירים כבדים לאויבינו".

בתוך כך, משפחתו של אברה מנגיסטו, שנעדר ברצועת עזה, צפויה לערוך היום הפגנה מול משרדו של ראש הממשלה. פעילי המאבק לשחרורו דורשים שלא לחתום על ההסכם עם טורקיה עד לקבלת אות חיים ממנו.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "ישראל ממשיכה כל העת במאמצים גלויים וחשאיים להשיב לישראל את חיילי צה"ל אורון שאול והדר גולדין, ואת שני אזרחי ישראל המוחזקים ברצועת עזה. ישראל לא תחדל מפעילותה זו עד למימוש המשימה".
תגיות:טוריקההסכםהדר גולדיןאורון שאול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה