חדשות כלכלה

חמש שנים מאז המחאה החברתית על יוקר המחיה: האם המחירים באמת ירדו?

זוכרים את מחאת האוהלים ההמונית שקיימו רבים מהאזרחים ברוטשילד שבתל אביב? חמש שנים עברו מאז, והחדשות הן, שישראל היא עדיין מדינה שיקר לחיות בה

אא
לא יאומן איך הזמן עף, אבל תאמינו או לא – חמש שנים תמימות כבר חלפו מאז המחאה החברתית הגדולה בשדרות רוטשילד בתל אביב, שביקשה להוזיל את יוקר המחיה בארץ. השאלה המתבקשת היא, האם הצרכן הישראלי באמת משלם פחות על המחיה שלו כיום בארץ? התשובה מורכבת.

באופן כללי, התשובה הסופית היא שלא. על פי בדיקתם של כתבי הצרכנות והכלכלה של ערוץ 10, נגה ניר נאמן ומתן חודורוב, התשובה מעט מורכבת יותר.
מחד, ניתוח של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, מגלה כי חלה ירידה במחירי המוצרים היבשים הנמכרים בסופר, ובהם שמן, מוצרי חלב, דגני בוקר ועוד.
מאידך, מחירי הפירות והירקות, ובפרט העונתיים שבהם, דווקא עלו.

מנגד, הצרכן הישראלי הפך נבון יותר מאז המחאה ההיא. הוא זהיר יותר, מודע יותר, משווה מחירים ומכיר כבר היטב את השוק כדי להחליט היכן שווה לו לבצע את הקניות השבועיות ולשלם כמה שפחות.

אז מה צריך לקרות כדי ליצור את ההוזלה המשמעותית ביוקר המחיה שפיללנו לה אז, לפני חמש שנים? התשובה פשוטה. רק שיתוף פעולה אמתי בין היצרנים לממשלה יוביל להורדת מחירים משמעותית ומורגשת. בינתיים, אולי כבר כדאי לנו לתכנן את המחאה הבאה כדי לגרום לזה להפוך למציאות.
 
תגיות:צרכנותיוקר המחיהמחאה חברתיתכלכלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה