סמארטפונים ואינטרנט

התאבד בגלל פוסט פוגעני בפייסבוק: "הם לקחו את אבא שלי בפוסט אחד"

אסף, תושב צפון הארץ, התאבד לפני מספר חודשים, בשל פוסט עלילתי שפרסם אדם לו היה חייב עשרות אלפי שקלים, בו אף הפיץ את תמונותיו לעיני כל. כעת, תובעת משפחתו את עלבונו בבית המשפט. "אומרים שחיים ומוות ביד הלשון, היום חיים ומוות ביד המקלדת, ומי שפוגע – צריך לשלם", טוען פרקליט המשפחה

אא
כתבה שפורסמה לאחרונה בחדשות ערוץ 2, חושפת מקרה מזעזע שאירע לאחרונה, וגרם לאב, בעל משפחה, לשים קץ לחייו – והכל בגלל פוסט שיימינג עלילתי ומאשים שפורסם אודותיו ברשת החברתית פייסבוק.

המקרה אירע לאחר שתושב צפון הארץ העלה לפני מספר חודשים פוסט המשמיץ אדם אחר בשם אסף, וכן פרסם את תמונותיו לעיני כל, ואף טען כי גנב דבר יקר ערך מביתו. בפוסט שפרסם כתב: "חברים יקרים, מבקש עזרה וכל מידע על הנוכל שבתמונות. נכנס אלי הביתה, אכל, שתה וגנב לנו דבר יקר ערך. לכל היודע דבר על מקום הימצאו, מובטח פרס".

הפוסט הכניס את המשפחה למצוקה גדולה. התברר, כי לאסף האב היה חוב כספי בסך עשרות אלפי שקלים לכותב הפוסט, חוב שהתקשה להחזיר, וזה מצידו החליט לעשות מעשה, והעליל עליו עלילה שגרמה לו לבושה גדולה לאין שיעור.

"ברגעים שראיתי את הפוסט היה לי כעס", מתארת אשתו של אסף. "כאילו למה בכלל זה מגיע למצב כזה? לא ידעתי בדיוק מה קורה שם, לא הבנתי מה קורה".

שלושה ימים לאחר מכן, כשהוא מצוי בלחץ נפשי ובתחושת מצוקה גדולה, התאבד האב אסף. אולם לפני ששם קץ לחייו, הותיר מכתב לארבעת ילדיו. במכתב כתב: "לילדים שלי, תדעו שאני מצטער על הכל. אני לא גנבתי כלום וכל מה שמופיע בפייסבוק זה בגלל צ'ק שנתתי ולא היה לי להחזיר, לא עניתי לטלפונים, ובגלל זה הוא חשב שאני בורח, והעלה את מה שהעלה לפייסבוק. תדעו שאני אוהב אתכם מאוד, אין לכם מושג כמה, תשמרו על אחים שלכם כל הזמן.

עוד הוסיף במכתב פניה אישית לביתו הבכורה: "מאיה (שם בדוי), את הבכורה, אין לך מושג כמה אני מצטער על הבלאגן שנכנסת אליו בגללי, אבל אין לי ברירה, אין לי כח להמשיך".

כעת, מבקשים בני המשפחה, להעמיד לדין את האיש שפרסם את השיימינג ברשת וגרם למותו של האב. מאיה הבת, הגישה כתב תביעה תקדימי נגד האדם שהעלה את הפוסט, בשם אביה המנוח, בבית המשפט המחוזי.

"אבא שלי היה בנאדם טוב עם לב עצום שתמיד עזר ותמך, לא משנה מה", מתארת מאיה בקול בוכים. "הם לקחו את אבא שלי, הם לקחו אותו במילים שלהם. לא מילים, באותיות, בכתב שלהם... בפוסט אחד שלהם הם לקחו אותו".

את המשפחה, מייצג עו"ד שלומי ויינברג, שרואה את המקרה בחומרה – וחושב שמי שפוגע דרך המקלדת – צריך לשלם, והרבה. "אומרים שחיים ומוות ביד הלשון, היום חיים ומוות ביד המקלדת, וכאשר אנשים פוגעים באמצעות המקלדת, הם צריכים לשלם. הם צריכים לשלם מחיר יקר, והמחיר הזה צריך לשקף גם את הפגיעה במנוח וגם את הפגיעה במשפחה".
 
תגיות:פייסבוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה