חדשות בעולם

ב-BBC שיבחו את פריצת הדרך בטיפול בסרטן, ו"שכחו" לציין שהיא ישראלית

במרכז הרפואי שיבא הצליחו לפתח שילוב חדש של תרופות שנחשב ל"פריצת דרך בחקר הסרטן". ב-BBC סיקרו את המחקר, אולם השמיטו את העובדה כי מדובר במחקר ישראלי

אא
במרכז הרפואי שיבא בתל השומר הצליחו לפני כשנה לפתח קוקטייל תרופות שהביא למה שהוגדר כ"פריצת דרך בחקר הסרטן".

התגלית, שפותחה בידי ד"ר יעקב שכטר, ראש מכון אלה בשיבא, מבוססת על שתי תרופות ידועות, Nivolumab  וגם Ipilimuma, והצליחה לרפא 58% מחולי הסרטן הסופניים (!). במקרים מסוימים, הצליחה התרופה לכווץ את הגידולים, ובמקרים אחרים – להעלים אותם כליל.

מאוחר יותר, אף אושרה בדי שירות הבריאות הלאומי של בריטניה.

ברשת ה-BBC, שידועה בחוסר האהדה הבלתי מוסתרת שלה כלפי ישראל, התפרסם מאמר בנושא בן יותר מ-600 מילה, אולם באורח שאינו מפתיע, לא טרחו לציין בו כי מובר בפיתוח ישראלי.

"שתי תרופות פורצות-דרך נגד סרטן מכוונות את המערכת החיסונית של הגוף נגד גידולים סרטניים - ושירותי הבריאות באנגליה תשלם עבור השימוש בהן". הדיווח ממשיך ואומר שההחלטה לאשר את התרופות "היא אחת ההחלטות המהירות ביותר בהיסטורית שרותי הבריאות באנגליה, והיא צפויה להיות מאומצת ברחבי בריטניה", תיארו בידיעה.

עוד מרחיב המאמר בשבח הקוקטייל, ומציין כי הטיפול המשולב כיווץ גידולים סרטניים "מהסוג האגרסיבי ביותר והקטלני של סרטן העור" כמעט ב- 70% מהחולים. התרופה החדשה רותמת את ההגנות של הגוף עצמו - בשיטה המכונה אימונותרפיה (immunotherapy) - ונותן "תקווה חדשה" לחולי סרטן.

זאת בהשוואה לעבר, כשלפני עשר שנים בלבד חולי מלנומה מהסוג האמור חיו תשעה חודשים בלבד, ואילו כיום 20% מהם נרפאים כליל, ואילו אצל יותר מחצי מהם – הגידולים קטנים. 
תגיות:סרטןבריאות ותזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה