חדשות בעולם

כמה הייתם משלמים עבור הגרביים של היטלר?

דוחות על מצבו הבריאותי של היטלר, צילומי רנטגן של מייסד הגסטפו, ועוד – כל אלה הוצאו למכירה פומבית בגרמניה לאחרונה. ראשי הקהילה היהודית בגרמניה נדהמו ומחו

אא
ראשי הקהילה היהודית בגרמניה נדהמו לגלות באחרונה מכירה פומבית במינכן, בה נמכרים חפצים אישיים של בכירי הנאצים, ובהם אדולף היטלר ימ"ש, הרמן גרינג, מייסד הגסטפו ועוד.

במכירה, שמתקיימת בבית המכירות "הרמן היסטוריקה", הוצעו למכירה פריטים שונים, ובהם גרביים של היטלר, בגדים של הרמן גרינג, וכן מיכל המתכת שבו שמר היטלר את גלולת הציאניד שבעזרתה תכנן להתאבד.

עוד הוצעו למכירה, גם צילומי רנטגן של מייסד המשטרה החשאית של הגסטפו ושל מפקד חיל האוויר הנאצי. וגם דוחות על מצבו הבריאותי של היטלר, לאחר ניסיון התנקשות בחייו, שאירע בשנת 1944, אולם כשל.

באתר האינטרנט של בית המכירות הפומביות, התהדרו במכירה האמורה, שזכתה לכינוי: "היטלר והאצולה הנאצית  - מבט לתהום הרשע". בין יתר הדברים, תואר שם גם פריט נוסף של היטלר, המוצע אף הוא למכירה. "פריט היסטורי חשוב נוסף הוא המכנסיים השחורים הארוכים בעלי הכיסים מרופדי העור, שבהם נשא את אקדחו האישי", נכתב.

בתגובה לכך, פנתה המועצה המרכזית של יהודי גרמניה לראשי בית המכירות, בדרישה לבטל את המכירה האמורה. זאת, כיוון שעל פי החוק הגרמני נאסרה הצגתם והפצתם של חפצים הקשורים למשטר הנאצי, ובהם גם סיסמאות וסמלים.

זאת ועוד, נשיא המועצה המרכזית של יהודי גרמניה, יוסף שוסטר, כינה את המכירה הפומבית "שערורייתית ומגעילה" ובראיון לסוכנות הידיעות הגרמנית DPA אף אמר כי "הרעיון של לעשות עסקים, ללא כל גבולות, עם פריטים של היטלר, גרינג ואווה בראון הוא מגעיל ושערורייתי. פריטים כאלו שייכים למוזיאונים או ארכיונים, ואסור להם להימכר עבור רווח כספי".

אולם למרות זאת, המכירה צפויה להתקיים כסדרה, שכן החוק אינו אוסר החזקה של פריטים מסוג זה או החזקתם בידי אנשים פרטיים. 
תגיות:היטלר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה