חדשות יהדות

שופט בג"ץ: "אנחנו כאן בזכות עולם התורה"

שופט בג"ץ, ניל הנדל, השתתף בשבת גיבוש של עורכי הדין החרדיים והפתיע באומרו כי "בלי עולם התורה לא היינו פה"

אא
בשבת גיבוש של לשכת עורכי הדין החרדים, השתתף גם שופט בג"ץ ניל הנדל, ששחרר סדרת התבטאויות מפתיעות. "בלי עולם התורה החרדי בכלל לא היינו פה", אמר בנחרצות.

השופט הנדל הסביר את דבריו, "במדינה פה מסתכלים כל הזמן מה החרדים לא עושים, הגיע הזמן לראות מה החרדים כן עושים, והם עושים המון.

"לדעתי, בלי עולם התורה החרדי בכלל לא היינו פה. אחרי המלחמות בהסטוריה של עמנו, לא היינו שורדים בלי המציאות שבה אב העביר לבנו את התורה, ובלי העובדה שתמיד היו יהודים שרק למדו תורה", אמר.

הנדל השמיע את גרסתו גם בהתייחסו ללימודי הליב"ה. "הדבר הכי חשוב לחרדים זה החינוך. זה מאסט, אין להם משהו חשוב יותר מחינוך", אמר. "איך יעלה על הדעת שאנחנו נלמד ואת החרדים מה ללמד את הילדים שלהם?"

במהלך השבת נשא דברים גם ח"כ משה גפני, יו"ר ועדת הכספים. "בית המשפט העליון באופן שיטתי פוסק נגד החרדים והדת. למעט פסק הדין שניתן לאחרונה בנושא הכשר על ידי הרבנות, כל הפסקי דין הם נגד", התקיף גפני. "אין שום עדיפות לשופט עליון על פני נבחר ציבור, אלא להפך. שופט נבחר לכל החיים, והוא מגיע עם האג'נדה שלו לבית המשפט. על פי רוב, האג'נדה של השופט היא מצד מסוים מאוד של המפה".

גפני הוסיף כי יש חשיבות רבה לתמיכה בתורה, לשם קיומו של עם ישראל בשאר החזיתות. "עובדתית, כל פעם שתקציב הישיבות נפגע, המצב הכלכלי במדינה היה גרוע, ולהיפך - כשהעלו את תקציב הישיבות, האבטלה ירדה המיסים גדלו והמצב הכלכלי השתפר", ציין יו"ר ועדת הכספים. 
תגיות:חרדיםעולם התורהבג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה