חדשות בארץ

אבי הפעוט: "מקבלים עלינו את הדין באהבה ולא באים בשאלות"

"מושיקו היקר, אתה תמיד תשאר מושיקו של אבא ואמא. אנחנו אוהבים אותך, אבל יותר ממה שאנחנו אוהבים אותך, הקב"ה אוהב אותנו"

אא
הלוויה דומעת במיוחד נערכה אתמול (רביעי) בבית העלמין ביהוד, כאשר הפעוט משה מתנאל עמנואל ז"ל, בן השנתיים וחצי הובא למנוחת עולמים.

משה מתנאל ז"ל נפצע באורח אנוש בתאונת דרכים בצומת גמזו. התאונה הקשה אירעה לפני שבועיים, כאשר בני המשפחה שבו מחתונה שנערכה בירושלים לכיוון ביתם בתל אביב.

במהלך הלוויה, נשא דברים הרב דוד טופיק, משגיח בישיבת 'תורה והוראה' בתל אביב. את דבריו פתח באמירת הפיוט 'לך קלי תשוקתי', הנאמר בקרב בני עדות המזרח בערב יום הכיפורים. הקהל מירר בבכי כאשר הזכיר המשגיח את חשיבות לימוד התורה, ואת מאמר חז"ל: "בשעה שבקש הקב"ה ליתן את התורה לישראל, אמר להן: 'תקבלו תורתי'. א"ל 'הן'. א"ל: 'תנו לי ערב, שתקיימו אותה'. אמרו לו: 'בנינו יהיו ערבים שלנו'. מיד קבלן הקדוש ברוך הוא ונתן את התורה לישראל, שנאמר: 'מפי עוללים ויונקים יסדת עוז' (תהלים ח), לפיכך, כשישראל מבטלין את התורה, הקב"ה פורע מן הערבין, שנאמר: 'ותשכח תורת אלוקיך אשכח בניך גם אני'".

גם הרב מתתיהו אליעזר, ראש הכולל בו לומד האב, נשא דברי הספד. "הייתי מגיע לבית החולים, הייתי מסתכל על הרב מיכאל ויוצא יותר מחוזק באמונה, הכל נזקף לזכות הילד, רבותיי, שזה לא יהיה סתם קורבן, זה ילד שלא טעם טעם חטא, ילד טהור. שכל אחד יתחזק במה שיכול, והקב"ה יגאלנו במהרה".

אחרון המספידים היה האבא, הרב מיכאל, שנפרד מבנו בכורו בגבורה עילאית: "מושיקו היקר, אתה תמיד תישאר מושיקו של אבא ואמא, אנחנו אוהבים אותך, אבל יותר ממה שאנחנו אוהבים אותך הקב"ה אוהב אותנו".

האב דיבר מנהמת לבו: "ה' נתן וה' לקח, יהי שם ה' מבורך. הצור תמים פעלו, כי כל דרכיו משפט. קל אמונה ואין עוול. רבותיי, אין עול לפניו, צדיק וישר הוא", אמר האב השכול. "אין לנו שאלות על הקב"ה, הכל מאיתו יתברך, אין לנו קושיות עליו, כל דרכיו משפט, מאתו יתברך הטוב והרע. אנחנו מקבלים עלינו את הדין באהבה ולא באים בשאלות".

האב סיפר על בנו, שהרבה לשיר את דברי רבי נחמן מברסלב: "ואפילו בהסתרה שבתוך ההסתרה, בוודאי גם שם נמצא השם יתברך". "שמענו מאבינו שבשמים 'לא', וקיבלנו באהבה. עם ישראל, הקב"ה מדבר איתנו, השכינה בגלות. תראו כמה צער יש בעם ישראל, כמה צרות, כמה ייסורים", אמר. "רבונו של עולם, אין לנו טרוניה עליך. אנחנו מבקשים ממך שזה יהיה הקרבן האחרון, די לצרות ולסבל של עם ישראל, רבש"ע, כל רצוננו בעולם לקדש את שמך, בשביל כך באנו לעולם, אבל תן לנו לקדש את שמך לא במקרים כאלה, תן לקדש את שמך ע"י מסירת שיעורים, ע"י ריבוי תורה בעם ישראל, לא ע"י ייסורים חס וחלילה".
 
האב הודה לצוות הרפואי, לבני משפחתו, ולכל מי שקיבל על עצמו קבלות והרבה זכויות. "אני מבקש להודות לצוות הרפואי בבית חולים 'אסף הרופא', למשפחה שלי ולמשפחה של אשתי, שלא עזבו אותנו לרגע בתקופה הזאת, תודה לעם ישראל היקר בכל קצווי העולם שקיבלו על עצמם הרבה קבלות לזכות הילד", אמר. "עם ישראל, תהיו מאוחדים, שתבוא הגאולה, השכינה בגלות. יהי רצון שנזכה לראות בתחיית המתים במהרה בימינו, אמן".
 
תגיות:אסוןאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה