חדשות יהדות

הרפורמה במערכת החינוך: ילדי ישראל לומדים תכנים רפורמיים

בחוזר שפרסם משרד החינוך לאחרונה, בנוגע ללימודי תורה שבעל פה בבתי הספר הממלכתיים, נצפו תכנים רפורמיים וקונסרבטיביים, שצוינו כחלק מתכנית של מכון לימוד המזוהה עם התנועה הרפורמית בארצות הברית

אא
לאחרונה פרסם משרד החינוך חוזר הנוגע לשינויים בתכנית הלימודים הממלכתיים, ומצביעים על תכנים רפורמיים וקונסרבטיביים שהוכנסו לתכנית.
השינויים, שנעשו במערך הלימוד של תלמידי בתי הספר הממלכתיים, נוגעים ללימודי תורה שבעל פה, אשר נלמדים בהיקף של 5 שעות שבועיות, בכיתות ג' עד ט'.

בדברי ההסבר שצורפו לחוזר משרד החינוך בתכנית הלימודים החדשה של תושב"ע (תורה שבעל פה – א.כ), נכתב כי "התכנית כוללת היכרות עם ארון הספרים היהודי ותתמקד בכמה תחומים: עיסוק ביחיד, המשפחה, הקהילה, מדינת ישראל, העם היהודי בתפוצות והאנושות כולה. במסגרת התוכנית ייחשפו התלמידים לפתגמים, אגדות חז"ל ושירה, לצד היכרות עם דמויות כמו הרמב"ם ,אבן גבירול, רחל המשוררת וחיים נחמן ביאליק".

במסגרת השינוי, נראה כי הוכנסו תכנים רפורמים וקונסרבטיביים לתכנית הלימוד. את תכנית הלימודים, כתב לא אחר מאשר פרופסור רון מרגולין, שצוטט בעבר לאחר שטען כי במסגרת התכנית החדשה "יילמדו המקורות המפתחים את היסודות ההומניסטיים כדי לאזן את הממדים הבעייתיים בתנ"ך".

כמו כן, צוין בחוזר כי מדובר במערך לימודים שהינו חלק מתכנית "מכון שלום הרטמן". מכון זה, נחשב מזוהה עם התנועה הרפורמית בארצות הברית. "מרכז פלורליסטי למחקר ולחינוך החותר להשפיע על החיים היהודיים בישראל ובצפון אמריקה. באמצעות חדשנות במחקר, בהוראה ובתוכניות לימודים, ובעזרת תכניות ההכשרה וההעשרה המקיפות והאינטנסיביות ביותר למנהיגים מקצועיים ולא-מקצועיים כאחד ברחבי העולם היהודי, אנחנו מעצבים מחדש את השיח היהודי על היהדות ועל ישראל ומניחים יסודות להמשכיות ולחיוניות יהודית במאה ה-21", נכתב באתר האינטרנט של המרכז.

מי שחשף את הדברים, שפורסמו באתר כיכר השבת, הינו אזרח בשם מיכאל זלבה. הלה, שלח לשר החינוך נפתלי בנט מכתב בו הוא מתריע על השינויים החמורים שנעשו בתכנית הלימודים. בתגובה, קיבל מכתב ובו התייחסות למקצת מן הדברים שהביע, ולפיהם, עד כמה שידוע למשרד החינוך לפרופסור מרגולין אין קשר עם הקהילה הרפורמית, וגם לו היה משתייך, "אין זה מעניינו של המשרד", והלימודים נקבעים בידי ועדה מיוחדת. יצוין, כי  זלבה לא זכה לכל התייחסות באשר לטענתו העיקרית, כי משרד החינוך מכניס דעות רפורמיות בתכני הלימוד של תלמידי החינוך הממלכתי.
 
תגיות:חינוך ילדיםרפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה