טורים נשיים

החיים שלנו תותים. באמת!

תחושת החסר שלנו נובעת מתוך דפוס הקיים כמעט בכל אדם – הוא בטוח שמגיע לו. אנחנו בטוחים שמגיע לנו הכל - בריאות, כסף, אוכל, ילדים, זיווג, בית וכו'. אבל האמת היא, שלא מגיע לנו כלום

אא

יום שני בצהריים, יום לפני יום הולדתי, אני יושבת בהפסקת הצהריים הקצרה בעבודה, אוכלת סנדויץ' של אמא וצופה בשיעור של הרב יגאל כהן. פתאום אני מקבלת הודעה מחברה טובה: "מה הדבר שהכי ישמח אותך עכשיו?". אחרי מספר שניות של מחשבה עלה חיוך גדול על פניי, והבנתי שאינני זקוקה לשום דבר ברגע ספציפי זה, כדי להיות מרוצה יותר ממה שאני: אני אוכלת את האוכל הכי טעים בעולם, מקשיבה לפניני חכמה של הרב יגאל, אני בריאה ושלמה, בני נמצא בידיים טובות. הרגשתי שאין לי מה לבקש יותר, יש לי כל מה שאני זקוקה לו כדי להיות שמחה!

מתי בפעם האחרונה עצרנו לרגע והבטנו על מה שיש לנו? האדם מטבעו תמיד רוצה יותר, שואף גבוה, רוצה להתקדם – שזה דבר נפלא ונהדר לכשעצמו, אך רגע לפני שאתה מחפש את מה שאין, אולי תנסה להסתכל על מה שיש, ותבין שיש לך הרבה יותר ממה שנדמה לך. אדם שנוסע ברכב ישן, במקום להתלונן שאין לו רכב חדש, הוא יכול לשמוח על זה שהוא לא צריך לנסוע באופניים. אדם שיש לו אופניים, במקום לבכות על זה שאין לו רכב, יכול לשמוח שהוא לא צריך ללכת ברגל. אדם שהולך ברגל לא צריך להתעצב מזה שאין לו אופניים או רכב, הוא צריך לשמוח שיש לו רגליים פועלות כי יש מיליונים שהיו מוכנים להתחלף איתו!

חייך יכולים להשתנות בהתאם לדרך בה תבחר להביט עליהם. יש לנו נטייה להתעסק במה שחסר, במקום ליהנות ממה שיש. אני למדתי שהשם מעניק לי ולכל אחד אחר בדיוק את מה שהוא צריך באותו רגע ספציפי, ואיננו זקוקים לשום דבר נוסף כדי להיות מאושרים באמת. לבורא שיצר את העולם כולו ומנהיג אותו בכל רגע ורגע כבר 5,777 שנים יש חכמה ששכל אנושי אינו מסוגל להבין, הוא מנהיג את עולמו בחסד וברחמים גמורים. ברגע שנבין את זה נפסיק להיות מתוסכלים מכל מחסורנו, ולא נפסיק להודות על מה שיש לנו.

(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

תחושת החסר שלנו נובעת מתוך דפוס הקיים כמעט בכל אדם – הוא בטוח שמגיע לו. אנחנו בטוחים שמגיע לנו הכל, מגיעה לנו בריאות, מגיע לנו כסף, מגיע לנו אוכל, מגיע לנו ילדים, מגיע לנו זיווג, מגיע לנו בית וכו'... אבל האמת היא, שלא מגיע לנו כלום. אם נביט בזכוכית מגדלת על כל צעד וצעד שעשינו בחיינו, כל מילה שהוצאנו, כל מעשה שעשינו, כל אדם שפגענו בו, כל מה שעשינו בפרהסיה או בחדרי חדרים, עם יד על הלב, מגיע לנו משהו? יש לנו כ"כ הרבה על מה לכפר וכ"כ הרבה מה לתקן בעצמנו ובטבעים שלנו, שלא מגיע לנו דבר, ובכל זאת, אנחנו מקבלים מהשם יתברך מתנות חינם ברחמיו המרובים ובטובו האינסופי!

אישה מסתכלת על בעלה וחושבת שמגיע לה בעל טוב יותר. אישה יקרה, תגידי תודה לבורא עולם שזכית בבעל! ולא רק שזכית בו, הוא מותאם בדיוק מושלם בשבילך, זיווג שנוצר ע"י זה המזווג זיווגים מאז ששת ימי בראשית, ומכיר את כל נימי נשמתך. אדם מסתכל על מקום העבודה שלו ו"עושה טובה" - מגיע לעבודה. "הם צריכים אותי יותר מאשר אני אותם". אחי, תתעורר, אתה צריך לרקוד ולשמוח על כך שיש לך עבודה, שצריכים אותך, יש אנשים שחיים ברחוב! אנשים שאין להם מה לאכול או משרד ממוזג לשבת בו בימים החמים, יש אנשים שהיו נותנים הכל בשביל לזכות לקום בבוקר ולצאת מהבית לעבודה... על כל פרוסת לחם שאתה אוכל, אתה צריך לשמוח ולהודות, על כל צעד שאתה מצליח ללכת, על כל שקל שאתה מקבל, על כל ילד שזכית בו, על כל נשימה שאתה נושם, זאת לא קלישאה, זאת דרך חיים.

ברגע שנעריך באמת את מה שיש לנו, נבין שלא חסר לנו דבר. אדם המשלם שכירות ומתלונן על זה שאין באפשרותו לקנות בית, זכור שיש אנשים הגרים בבית הוריהם או חלילה ברחוב! אדם שאינו מוצא את זיווגו וכואב לו, נכון, זה קשה, אבל זכור שהשעון של בורא עולם עובד אחרת משלנו - שלו מדויק יותר, לכן כל דבר שצריך להגיע, יגיע בזמן הכי נכון והכי טוב בשבילך, זמן בו תגיד: "עכשיו אני מבין למה חיכיתי כל כך הרבה".

אז הלילה, שנייה לפני שתירדם, בשקט בשקט, תמנה לעצמך את כל הדברים שיש לך להודות עליהם... ואז תבין – אולי אין לך את כל מה שאתה רוצה, אבל יש לך את כל מה שאתה צריך וזה מה שהופך אותך לעשיר והמאושר באדם!  

תגיות:הודיההכרת הטוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה