חדשות בארץ

אוטובוס אגד, ובו עשרות נוסעים, נקלע למלכודת פורעים בואדי ג’וז

"עשרות צעירים ערבים משולהבים רגמו את האוטובוס באבנים והשליכו לעברו ומוטות ברזל. החלון האחורי נשבר, ודרכו הושלכו אבנים נוספות לעבר הנוסעים"

אא
איך נותנים לנהג לסכן נוסעים? תהה ח"כ מקלב במכתב ששלח לשר התחבורה ישראל כ"ץ. מכתבו של מקלב הגיע בעקבות האירוע החמור, בו יודו אבנים על אוטובוס קו 3, שעשה את דרכו לכותל המערבי במוצאי חג השבועות דרך שכונת ואדי ג'וז. שינוי מסלול הנסיעה גרם לפציעתם של שלושה אנשים, עלול היה להסתיים באופן חמור הרבה יותר, ולעלות בחיי אדם.

"נהג האוטובוס הערבי הרשה לעצמו לנסוע דרך שכונות ערביות, ולסכן באופן ממשי את חייהם של עשרות נוסעים - זאת בניגוד חמור לנהלים", כתב מקלב. "זהו אירוע חמור ומסוכן ביותר, שהתרחש בשל התנהגות הרפתקנית, רשלנית וחסרת אחריות בעליל, של נהג ערבי באגד".

"במקום לנהוג לכותל המערבי בדרך המקובלת דרך מוזיאון רוקפלר, פנה אל שכונת ואדי ג'וז, שם נתקל האוטובוס במלכודת פורעים. "עשרות צעירים ערבים משולהבים, רגמו את האוטובוס באבנים והשליכו לעברו ומוטות ברזל. החלון האחורי נשבר, ודרכו הושלכו אבנים נוספות לעבר הנוסעים", תיאר מקלב את המלכודת אליה נקלע האוטובוס.

"מיותר להכביר במילים על רגעי האימה שעברו על נוסעי האוטובוס – למעלה מ-100 במספר, ביניהם אנשים נשים וטף, זקנים וצעירים שהיו במשך דקות ארוכות קורבן להמון פורע ומשולהב, כאשר רק בנס הסתיים האירוע בכמה פצועים קל בלבד ובעשרות נפגעי חרדה", תקף מקלב. "לא ניתן לעבור על לסדר היום נוכח מחדל חמור וקשה כזה".

מקלב הוסיף ודרש משר התחבורה לערוך "בירור נוקב וממצה מול חברת אגד, כיצד אירע הדבר, ומה בדעתה לעשות על מנת להבטיח שמקרה מעין זה לא ישנה".

בנוסף, מקלב פנה אל מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך, והעביר את תלונתם של נוסעי האוטובוס על כך שהמשטרה הגיעה לזירה רק כעבור חצי שעה. "כיצד אורך לכוחות המשטרה זמן כה ממושך להגיע לאירוע בטחוני כאשר חייהם של עשרות נוסעים עומדים מנגד?", ציין מקלב בחומרה ודרש מהמפכ"ל לערוך בדיקה בנושא.
 
תגיות:נספיגועיידוי אבנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה