בריאות ותזונה

אופים עם נייר כסף? כדאי שתימנעו

מחקר חדש מגלה כי שימוש בנייר כסף בעת אפיה, מפריש חומרים רעילים בכמות שמהווה סכנה בריאותית. שכן, חומרים אלה חודרים למאכלים, ועשויים לגרום לפגיעה מוחית, אלצהיימר ואף לפגיעה בצפיפות העצם. המלצת החוקרים: השתמשו בכלי זכוכית או פורצלן

אא

מחקר חדש מגלה: שימוש בנייר אפיה מסכן את הבריאות. המחקר, שנערך באוניברסיטה במצריים, מצא כי נייר האלומיניום בו אנו נוהגים להשתמש בעת האפייה, מפריש חומרים רעילים החודרים למאכלים עצמם ומהווה סכנה בריאותית.

הסיכון גדל, היות שמדובר בכמות חומרים רעילים הגדולה מהכמות שנקבעה בידי ארגון הבריאות העולמית, שהיא כ40 מ"ג לכל קילוגרם ממשקל הגוף. האלומיניום עשוי לגרום לפגיעה בצפיצות העצם, פגיעה מוחית ואף אלצהיימר.

אמנם, במטבח, האלומיניום אינו מצוי רק בנייר כסף, אלא משמש גם לציפוי של סירים ומחבתות, אולם דווקא בתהליך האפיה כמויות האלומיניום עולות והחדירה למזון הופכת גבוהה ומסוכנת יותר.

בנוסף מציינים החוקרים, כי בכלים המצופים אלומיניום, במאכלים כמו עגבניה, לימון, תבלינים וכן אלכוהול – מומלץ להימנע משפשוף של הכלים, שגורם לחרור יתר של האלומיניום בבישול הבא.

אז מה אפשר לעשות? החוקרים ממליצים על חלופה אלטרניבית בדמות כלי זכוכית או פורצלן, כדי להימנע מהפרשות יתר של החומרים הרעילים והמסוכנים המצויים באלומיניום.

כמו כן, יצויין כי בעטיפה של מאכלים קרים ניתן להשתמש בנייר אלומיניום, שפחות מהווה בעיה, אולם אם קיימת חלופה זמינה אחרת – מומלץ להשתמש בה.

תגיות:בריאותאפייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה