חדשות בארץ

האם בקרוב ינסקו מחירי המשקאות המתוקים בעשרות אחוזים?

הצעת חוק חדשה שמקודמת בימים אלה, מבקשת להטיל מס על משקאות ממותקים, בשיעור יחסי לכמות הקלוריות שלהם, על מנת להביא לירידה דרמטית בצריכתם

אא
הצעת חוק חדשה, מבקשת להטיל מס על משקאות ממותקים, ביחס לכמות הקלוריות שהם מכילים, על מנת לצמצם את רכישתם, הפוגעת בבריאות.

על פי הצעת החוק, הגדרת המשקאות הממותקים, תכלול את המשקאות המוגזים לצד אלה שאינם, ובהם לדוגמא: הקוקה קולה, משקאות התה הקר לסוגיו ושלל המיצים הנמכרים בחנויות.

בכך, מקווים לצמצם את הנתונים שפורסמו באחרונה בדו"ח ארגון הבריאות העולמי, לפיו בני הנוער הישראלים אוחזים בבמקום הראשון בעולם של צריכת משקאות מוגזים, עם 42%. זאת, לעומת מדינות אחרות בהן אחוז הצריכה הוא של 26% בלבד.

כתוצאה מן המהלך, צפויים המשקאות המתוקים להתייקר בעשרות אחוזים, ומטבע הדברים, גם צרכני המשקאות, שיספגו ירידה במכירות צפויים להתנגד לו.

אולם את יוזם החוק, ח"כ איתן כבל, נראה שאין הדבר מטריד. הוא כבר הצהיר כי בכוונתו לגייס לצורך קידום החוק גם את שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, שכבר פרסם בעבר קמפיין כנגד ג'אנק פוד וכנגד חטיפים מלוחים. "מוכח ששתיה עם סוכר היא אחד הגורמים המרכזיים להשמנת יתר שמזיקה לבריאות", התבטא אמש כבל. "לנו כמחוקקים יש חובה להילחם בזה. ברור לי שחברות המשקאות יילחמו בנו, אבל אני מתכוון ללכת על זה בכל הכוח".

עוד יצויין, כי מדובר בחוק מקובל שכבר נאכף בארץ ובמדינות שונות בנוגע לאלכוהול וסיגריות. אם יעבור החוק, בכסף שייאסף מן המיסים מתכוונים להקים קרן שתפעל לקידום הסברה וקידום של תזונה בריאה וכן סיוע לחסרי בטחון תזונתי.
 
תגיות:בריאותמשקאותקלוריות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה